The International Centre for Higher Education Research-Kassel

INCHER-Kassel is an interdisciplinary research unit of the University of Kassel. Since its establishment in 1978, higher education research at INCHER-Kassel has been combining a broad range of themes and disciplines in addressing the relationships between higher education and its social context. Besides its research projects, INCHER puts a strong emphasis on the support of PhD students and their academic careers. 

News


  1. Die Handreichung von Steinhardt et al. ist Ergebnis eines Workshops zum Thema „Archivierung und Sekundärnutzung qualitativer Forschungsdaten“ am 17. Januar 2020. Die Veröffentlichung beantwortet grundlegende Fragen zur...[more]

  2. Rosalba Badillo-Vega & Angélica Buendía-Espinosa (2020) The leadership roles of Mexico’s university presidents, Studies in Higher Education, first online. 27 May 2020.[more]

  3. The article by Tim Seidenschnur, Amélia Veiga, Jens Jungblut and others shows how different actors in the academic field perceive the challenges that Brexit poses for European higher education.[more]

  4. In die Digitalisierung von Lehre und Studium werden große Erwartungen gesetzt und durch die COVID-19 Pandemie hat die Idee einer umfänglichen Digitalisierung der Hochschulen neuen Schub bekommen. Aber sind durch die digitalen...[more]

  5. Members of the Showing life opportunities (SLO) team carried out a survey on effects of remote learning during the COVIS-19 quarantine on high school students in Ecuador. Their paper has been publishes by the World Bank: ...[more]

  6. Krücken, Georg (2019): Die Perspektive der Governance-Forschung. Ursachen und Folgen des multiplen Wettbewerbs im Hochschul- und Wissenschaftssystem. In: Forschung. Politik - Strategie - Management 12 (3+4), S. 88–91.[more]

  7. Angestoßen von INCHER-Mitglied Isabel Steinhardt, werden 21 Lehrende in dem Projekt AEDiL gemeinsam autoethnographisch zur aktuellen Umstellung auf digitale Lehre forschen. [more]

  8. Internationale und nationale Entwicklungen offener digitaler Hochschullehre – INCHER-Kassel und das Leibniz Center for Science and Society legen gemeinsame Studie zu MOOCs vor [more]

Displaying 1 to 8 of 233
<< First < Previous 1-8 9-16 17-24 25-32 33-40 41-48 49-56 Next > Last >>