Das International Centre for Higher Education Research Kassel
Das INCHER-Kassel ist eine Forschungseinrichtung der Universität Kassel. Seine Mitglieder forschen zu Fragen von Hochschule und Studium sowie zu Themen an den Schnittstellen der Hochschulforschung zu angrenzenden Forschungsbereichen wie der Wissenschafts-, Organisations- und Innovationsforschung;die Betreuung von Promovierenden und die Förderung ihrer akademischen Karriere sind ein weiterer Schwerpunkt der Arbeit.
Aktuelles
-
Congratulations: Andreas Rehs awarded junior researcher prize for his article in Scientometrics
vom 21.02.2021Andreas Rehs, former research fellow at the Economic Policy, Innovation and Entrepreneurship Group was awarded the Junior Researcher Award 2020 by the University of Kassel's Graduate School in Economic Behavior and Governance.[mehr]
-
Heute erscheint der neue Bundesbericht Wissenschaftlicher Nachwuchs (BuWiN), der eine Bestandsaufnahme zur Situation junger Forscher*innen in Deutschland liefert. Das INCHER-Kassel hat zusammen mit dem DZHW und dem Regionalen...[mehr]
-
Pineda, Pedro; Seidenschnur, Tim (2021): Translating Student Evaluation of Teaching. How Discourse and Cultural environments Pressure Rationalizing Procedures. In: Studies in Higher Education, 1–17 (online first).[mehr]
-
Insight in new research on attempts to enhance the employability of higher education graduates
vom 09.02.2021Mishra, Shweta; Braun, Edith (2021): The Changing Role of Higher Education. From Social/Societal Aspect to Employability Gains. In: Christina Hughes und Malcolm Tight (Hg.): Learning Gain in Higher Education. London: Emerald...[mehr]
-
Recorded and now online: The author-meets-critics event "The University and the Global Knowledge Society" with authors David John Frank and John Meyer and critics Anna Kosmützky (LCSS) and Georg Krücken (INCHER-Kassel).[mehr]
-
New APIKS data based article looks on academic societal engagement with regard to status of the university
vom 25.01.2021Schneijderberg, C., Götze, N., Jones, G.A., Bilyalov, D., Panova, A., Stephenson, G.K., & Yudkevich, M. (2021). Does Vertical University Stratification Foster or Hinder Academics’ Societal Engagement? Findings from Canada,...[mehr]
-
Christian Schneijderberg als Experte von Autorengruppe Bildungsberichterstattung eingeladen
vom 21.01.2021INCHER-Mitglied Christian Schneijderberg nimmt als Experte an einem Workshop der Autorengruppe Bildungsberichterstattung zur Vorbereitung des Nationalen Bildungsberichts 2022 teil.[mehr]
-
Do different generations of academics differ in their attitude towards academic societal engagement ?
vom 18.01.2021A new publication by Schneijderberg et al. presents analyzes on the basis of APIKS-data: Schneijderberg, Christian; Broström, Anders; Cavalho, Teresa; Geschwind, Lars; Marquina, Monica; Müller, Lars; Reznik, Nicolas (2021):...[mehr]
Mo | Di | Mi | Do | Fr | Sa | So |
---|---|---|---|---|---|---|
01.Tag in diesem Monat
|
02.Tag in diesem Monat
|
03.Tag in diesem Monat
|
04.Tag in diesem Monat
|
05.Tag in diesem Monat
|
06.Tag in diesem Monat
|
07.Tag in diesem Monat
|
08.Tag in diesem Monat
|
09.Tag in diesem Monat
|
10.Tag in diesem Monat
|
11.Tag in diesem Monat
|
12.Tag in diesem Monat
|
13.Tag in diesem Monat
|
14.Tag in diesem Monat
|
15.Tag in diesem Monat
|
16.Tag in diesem Monat
|
17.Tag in diesem Monat
|
18.Tag in diesem Monat
|
19.Tag in diesem Monat
|
20.Tag in diesem Monat
|
21.Tag in diesem Monat
|
22.Tag in diesem Monat
|
23.Tag in diesem Monat
|
24.Tag in diesem Monat
|
25.Tag in diesem Monat
|
26.Tag in diesem Monat
|
27.Tag in diesem Monat
|
28.Tag in diesem Monat
|