Conferences & Presentations

2019

Titel: 'The Role of Dark Side Characteristics in B2B and B2G Buyer-Manufacturer Relationships—An Empirical Study of European Cases'
Beteiligte Personen: Froch, Maximilian; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: IMP annual conference
Ort: Paris
Titel: Service-Dominant Logic in the Digital Age - Are Actors still Co-Designers and Creators of Value?
Beteiligte Personen: Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 48th EMAC Annual Conference
Ort: Hamburg
Titel: The Role of Dark Side Characteristics in B2B and B2G Buyer-Manufacturer Relationships—An Empirical Study of European Cases
Beteiligte Personen: Froch, Maximilian; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: IMP annual conference
Ort: Paris
Titel: 'Dark Side Characteristics in B2B and B2G Buyer-Manufacturer Relationships—An Empirical Study of European Cases'
Beteiligte Personen: Froch, Maximilian; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 48th EMAC Annual Conference
Ort: Hamburg
Titel: the stained balance between ubiquity and exclusivity for different levels of luxury
Beteiligte Personen: Paolino, C.; Ürkmez, Taylan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Luxury Brands Conference
Ort: Tokyo
Titel: Dark Side Characteristics in B2B and B2G Buyer-Manufacturer Relationships—An Empirical Study of European Cases
Beteiligte Personen: Froch, Maximilian; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 48th EMAC
Ort: Hamburg

2018

Titel: How to ruin Buyer-Manufacturer Relationships - Evaluating and Comparing the Drivers of Customer Dissatisfaction in B-to-B and B-to-G Relationships
Beteiligte Personen: Froch, Maximilian; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: IMP annual conference
Ort: Marseille
Datum: 01.01.2018
Titel: Disposal Behavior of Extreme Poor People Living at the Base of the Pyramid
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: The 20th International Conference on Solid Waste, WASET
Ort: Sydney
Titel: 'How to ruin Buyer-Manufacturer Relationships - Evaluating and Comparing the Drivers of Customer Dissatisfaction in B-to-B and B-to-G Relationships'
Beteiligte Personen: Froch, Maximilian; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: IMP annual conference
Ort: Marseille
Datum: 01.03.2018
Titel: Disposal Behavior of Extreme Poor People Living in Guatemala at the Base of the Pyramid, under review at International Conference on Solid Waste
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: ICSW 2018, 20th International Conference on Solid Waste, Sydney Australia
Ort: Sydney
Titel: B-to-B relationships an co-creation of value in the digital age- Quo vadis?
Beteiligte Personen: Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Global Marketing Conference 2018 Global Marketing Conference
Ort: Tokio
Titel: Supply chain relationship quality and performance - A buyer and supplier perspective
Beteiligte Personen: Qian, Chen; Seuring-Stella, Stefan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Nordic Logistic Research Network (NOFOMA)
Ort: Kolding
Titel: B-to-B relationships and co-creation of value in the digital age - Quo vadis?
Beteiligte Personen: Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Global Marketing Conference
Ort: Tokyo

2017

Datum: 01.01.2017
Titel: Post-crises response strategies: a combined model to manage brand crises
Beteiligte Personen: Tamanini, Chiara; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the Strategica Conference 2017 Shift! Major challenges of today’s economy
Ort: Bucharest
Datum: 01.06.2017
Titel: Assessing Emotions in Sales Interactions: A Reaction Time Based Procedure
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Raab, Katharina
Veranstaltungsname: GSSI (Global Sales Science Institute Conference)
Ort: Huston University
Datum: 01.01.2017
Titel: Outsmarting the MNCs by fitting strategic manoeuvres to national framing: evidence from India
Beteiligte Personen: Singh, N. B.; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the Strategica Conference 2017: Shift! Major challenges of today’s economy
Ort: Bucharest
Datum: 01.01.2017
Titel: A technology acceptance model for entrepreneurs
Beteiligte Personen: Schuster, Oliver; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the EMAC 46th Annual Conference
Ort: Groningen
Datum: 01.05.2017
Titel: Disposal Behavior at the Base of the Pyramid (BoP). POMS (Production and Operations Management) Conference
Beteiligte Personen: Tolotti, G; Raab, Katharina; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: POMS (Production and Operations Management) Conference May 2017: Track: Humanitarian Operations and Crisis Management
Ort: Seattle
Datum: 01.01.2017
Titel: Contemporary Disposal Practices of the Poorest: A Cross-Cultural Research Project
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the Cross-Cultural Research Conference 2017
Datum: 01.01.2017
Titel: Drivers of relationship quality in B-to-B and B-to-G relationships - proposing a new overall measurement model
Beteiligte Personen: Froch, Konstantin; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the IMP Asia Conference
Ort: Kuala Lumpur
Datum: 01.12.2017
Titel: Contemporary Disposal Practices of the Poorest – A Cross-Cultural Research Project
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 17th Cross Cultural Research Conference
Ort: Hawaii
Datum: 01.12.2017
Titel: Religious Impacts on Disposal Behavior: Does Religion Influence People’s Disposal Behavior?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Raab, Katharina
Veranstaltungsname: 17th Cross Cultural Research Conference
Ort: Hawaii
Titel: Back in time to move forward: an empirical sudy on luxury fashion vintage drivers
Beteiligte Personen: Keim, Camilla; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Global Fashion Conference
Ort: Wien
Datum: 23.05.2017
Titel: Marketing Concepts And Their Relevance At The Bop - Consolidating Research On Entrepreneurship To Alleviate Poverty
Beteiligte Personen: Zulauf, Katrin; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: EMAC 46th Annual Conference
Ort: Groningen
Datum: 01.01.2017
Titel: Green luxury: new divide in positioning strategies needed?
Beteiligte Personen: Aliyev, Farhad; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the Strategica Conference 2017: Shift! Major challenges of today’s economy
Ort: Bucharest
Datum: 01.01.2017
Titel: Assessment of Usefulness of Communication Channels for European Entrepreneurs
Beteiligte Personen: Ehrhardt, Carolin; Zulauf, Katrin; Wagner, Ralf; Sanchez Bengoa, Dolores; Hermannsdóttir, Auður; Kaufmann, Hans-Rüdiger
Veranstaltungsname: the 14th CIRCLE Conference
Ort: Warsaw
Datum: 01.01.2017
Titel: How digitalization changes the internationalization of entrepreneurial firms: theoretical considerations and empirical evidence
Beteiligte Personen: Wittkop, Andreas; Zulauf, Katrin; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Entrepreneurs. Entrepreneurship: Challenges and Opportunities for the 21st.
Ort: Bucharest
Datum: 01.01.2017
Titel: Assessing emotions in sales interactions: a reaction time-based procedure
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the Global Sales Science Institute 2017 Conference
Ort: Houston
Datum: 01.01.2017
Titel: Marketing Concepts And Their Relevance At The Bop - Consolidating Research On Entrepreneurship To Alleviate Poverty
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Zulauf, Katrin; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the EMAC 46th Annual Conference
Ort: Groningen
Datum: 01.11.2017
Titel: Green-Tourism for Small Island Developing States
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: SIDS (Conference on Sustainable Tourism in Small Island Developing States) Conference
Titel: Back in time to move forward. An empirical stuy on luxury fashion vintage drivers
Beteiligte Personen: Keim, Camilla; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 2017 Global Fashion Management Conference at Vienna
Ort: Vienna
Datum: 01.01.2017
Titel: National dynamics of home-grown business in India
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Singh, N. B.
Veranstaltungsname: Consortium for International Marketing Research CIMaR 2017
Datum: 01.01.2017
Titel: Inter-firm relationship quality and supply chain integration: a review of buyer’s and supplier’s perspective
Beteiligte Personen: Qian, Chen; Seuring-Stella, Stefan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the EurOMA Conference 2017
Ort: Edinburgh
Datum: 01.01.2017
Titel: An Extensive Glance at Luxury Research Domain 2000-2014: A Bibliometric Analysis-Extended Abstract
Beteiligte Personen: Aliyev, Farhad; Urkmez, T; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Marketing at the Confluence between Entertainment and Analytics
Ort: Berlin
Titel: Social impacts of the solid waste and tourism issues: how to involve locals and tourists alike in sustainable waste management
Beteiligte Personen: Raab, Katharina Silke; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Conference on Sustainable Tourism in Small Island Developing States
Datum: 01.06.2017
Titel: Marketing Concepts and Their Relevance at the BoP–Consolidating Research on Entrepreneurship to Alleviate Poverty
Beteiligte Personen: Raab, Katharina; Zulauf, Katrin; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: EMAC (European Marketing Academy) Conference 2017
Ort: Groningen

2016

Datum: 01.01.2016
Titel: Research in entrepreneurship ecosystems: a systematic review
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Maroufkhani, Parisa; Urkmez, T
Veranstaltungsname: the International Conference on Entrepreneurship, Global Business, Economics, Finance, and Social Sciences
Ort: Karnataka
Datum: 01.01.2016
Titel: Consumer behavior on fairtrade labelled products
Beteiligte Personen: Schmitz, Markus; Ürkmez, Taylan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the International Conference on Entrepreneurship, Global Business, Economics, Finance, and Social Sciences
Ort: Karnataka
Datum: 01.01.2016
Titel: Retail Therapy: A qualitative study conducted in Poland and Turkey
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the International Conference on Marketing and Consumer Psychology
Ort: Karnataka
Titel: The Expression of Emotions in Negotiations: An Experimental Investigation on Emotion Behavior of German and Italian Negotiators
Beteiligte Personen: Nuernberger, Elena; Zulauf, Katrin; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 6th International Biennial on Negotiation
Ort: Paris
Titel: Influence of color coded nutrition labels on perceived healthfulness
Beteiligte Personen: Gismano, M.; Ürkmez, Taylan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: International Conference on Marketing and Consumer Psychology
Ort: Bangkok
Titel: How effective is language on websites for odd price perceiving?
Beteiligte Personen: Ngassa, C.; Ürkmez, Taylan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: International Conference on Marketing and Consumer Psychology
Ort: Bangkok
Titel: The Interneto of things and customer apprehension in relationship marketing - a quantitative approach
Beteiligte Personen: Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: EMAC
Ort: Sarajevo
Titel: Infiltrating the mobile device through subliminal multiple exposures
Beteiligte Personen: Scarpa, A.; Ürkmez, Taylan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: International Conference on Marketing and Consumer Psychology
Ort: Bangkok
Titel: Exploring Country Institutional Profiles on Entrepreneurial Orientation
Beteiligte Personen: Cubero-Dubinskaya, Emilia; Hagen, Birgit; Wagner, Ralf; Zulauf, Katrin
Veranstaltungsname: 15th IEF Conference
Ort: Venice
Datum: 01.01.2016
Titel: A review of relationship quality in supply chains
Beteiligte Personen: Qian, Chen; Seuring-Stella, Stefan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the EurOMA Conference 2016
Ort: Trondheim
Datum: 01.01.2016
Titel: Students’ learning outcomes from a multicultural learning environment
Beteiligte Personen: Sanchez Bengoa, Dolores; Ganassali, Stéphane; Wagner, Ralf; Rajala, Arto; Trevisan, Italo; Van Berkel, Gary J
Veranstaltungsname: the 9th Annual EuroMed Academy of Business Conference: Innovation, Entrepreneurship and Digital Ecosystems
Ort: Warsaw
Datum: 01.01.2016
Titel: The acceptance of mobile payments in the German retail market
Beteiligte Personen: Schuster, Oliver; Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: STRATEGICA 2016 - Opportunities and Risks in the Contemporary Business
Ort: Bucharest
Datum: 01.01.2016
Titel: Differences in consumer behavior and lifestyle between sportsmen and couch potatoes
Beteiligte Personen: Rochetti, Luca; Ürkmez, Taylan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the World Business Congress 2016
Ort: London
Datum: 01.01.2016
Titel: Linking entrepreneurial orientation to firm performance in a post-socialist market context: the case of Hungary
Beteiligte Personen: Kovacs, David; Ürkmez, Taylan; Brockhaus, Dominik Berend Theodor; Wagner, Ralf; Zulauf, Katrin
Veranstaltungsname: STRATEGICA 2016 - Opportunities and Risks in the Contemporary BusinessContemporary Business Environment
Ort: Bucharest
Titel: Exploring Country Institutional Profiles on Entrepreneurial Orientation, in: J. Puck, T. Lindner and M. Putzhammer (eds.): Liabilities of Foreigness versus the Value of Diversity
Beteiligte Personen: Cubero-Dubinskaya, Emilia; Hagen, Birgit; Wagner, Ralf; Zulauf, Katrin; Herrmansdottir, A.
Veranstaltungsname: EIBA
Ort: Wien
Datum: 01.01.2016
Titel: A qualitative study conducted in Poland and Turkey
Beteiligte Personen: Ürkmez, Taylan; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the International Conference on Marketing and Consumer Psychology 2016
Ort: Karnataka

2015

Datum: 01.09.2015
Titel: BoP and Entrepreneurship: The Intersection of Two Research Path
Beteiligte Personen: Zulauf, Katrin; Brockhaus, Dominik Berend Theodor; Schuster, O; Raab, Katharina; Urkmez, T; Keul, M; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: ECIE (European Conference on Innovation and Entrepreneurship)
Ort: Genua

2014

Datum: 01.01.2014
Titel: Emotionen im crossmedialen Dialog: Messen - Steuern - Kontrollieren
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Dialogmarketing Perspektiven 2013/2014: Tagungsband 8. wissenschaftlicher interdisziplinärer Kongress für Dialogmarketing, Deutscher Dialogmarketing Verband, Springer & Gabler
Ort: Wiesbaden
Datum: 01.01.2014
Titel: A Review of Brand Love - Conceptual Considerations and their Relevance for Business
Beteiligte Personen: Schlobohm, Sarah; Wagner, Ralf; Zulauf, Katrin
Veranstaltungsname: the 2014 AMS Annual Conference, Academy of Marketing Science
Datum: 01.01.2014
Titel: The Relativity of Luxury: An Attempt at Conceptual Clarification', Shifts in and Global Competitiveness, Markets and Consumers: Is Management Prepared for a New Business Paradigm?
Beteiligte Personen: Urkmez, T; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: International Management Development Association, The International Management Development Association
Ort: Hummelstown
Datum: 26.02.2014
Titel: Ergebnisse und Redundanz in der Diskussion um eWOM: eine kritische Literaturauswertung
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: MKWI 2014 - Multikonferenz Wirtschaftsinformatik
Ort: Paderborn
Datum: 09.04.2014
Titel: Sharpening Your View on Competitor’s Moves and Turns
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 6th International Competitive Intelligence Conference
Ort: Bad Neuheim

2013

Datum: 01.08.2013
Titel: The Dark Side of Marketing Communication: Grouping Consumers with Respect to Their Reactance Behavior
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 36th Annual Conference of the German Classification Society (GfKl)
Ort: Hildesheim
Datum: 18.06.2013
Titel: Wissen, Interessen, Lernfortschritt - Lehrveranstaltungsevaluation am Lehrstuhl Direktmarketing der Universität Kassel
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Lehrimpulse - kompakt und kollegial
Ort: Kassel
Datum: 15.04.2013
Titel: The PLS algorithm: A Silver Bullet for Fitting SEM in the Case of Missing Values?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Parwoll, Moritz
Veranstaltungsname: Vortragsreihe Empirische Forschungsmethoden I
Ort: Kassel
Datum: 01.01.2013
Titel: Hierarchical Bayes Approach for Analyzing the Impact of Labeling on the Country of Origin Effect.
Beteiligte Personen: Zulauf, Katrin; Oswald, Axel Wolfram; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World., EMAC
Ort: Istanbul
Datum: 01.07.2013
Titel: The Impact of Issue Authority Allocation in Business Negotiations: Who Benefits from Post Negotiation Procedures?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Zulauf, Katrin
Veranstaltungsname: 26th European Conference on Operational Research
Ort: Rome
Datum: 08.04.2013
Titel: Emotionen im Kundendialog: Mit System zur Kauflaune
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Science Meets Marketing and Sales. 12. Konferenz der SVI-Stiftungsplattform (Dialogmarketing)
Ort: Bonn
Datum: 16.04.2013
Titel: Systematical Surprise: Matching CI with the Customers‘ Perspective
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: International Competitive Intelligence Conference
Ort: Prague
Datum: 01.01.2013
Titel: Do Customer Club Memberships really Enhance Reputation, CustomerSatisfaction and Loyalty in B-to-B Relationships?
Beteiligte Personen: Falkenreck, Christine; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: the 42nd EMAC Conference, Lost in Translation: Marketing in an Interconnected World
Ort: Istanbul

2012

Datum: 22.05.2012
Titel: Power Shift Paradox in Retailer-Manufacturer Negotiations: How to Take Advantage of the Channel Power Shift?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Zulauf, Katrin
Veranstaltungsname: EMAC 41st Annual Conference: Marketing to Citizens - Going beyond Customers and Consumers
Ort: Lisbon
Datum: 29.03.2012
Titel: The New Lingua Franca of Marketing Communication: Design of Social Media
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Distance Selling in Russia
Ort: Moskau
Datum: 29.03.2012
Titel: Contemporary Direct Marketing in Russia - An Outside View and Implications for Developing Your Business
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Distance Selling in Russia
Ort: Moscow

2011

Datum: 22.11.2011
Titel: Broadening the View on Customers' Propensity to Leave a Relationship
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Falkenreck, Christine
Veranstaltungsname: Colloquium Recht und Ökonomie
Ort: Kassel
Datum: 22.11.2011
Titel: Machtverschiebungen in Verhandlungen: Gewinner, Verlierer und doch nichts gelernt?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Bloch, Katrin
Veranstaltungsname: Colloquium Recht und Ökonomie
Ort: Kassel
Datum: 09.06.2011
Titel: The Role of Intuition and Deliberation in Negotiations
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Bloch, Katrin
Veranstaltungsname: 33rd INFORMS Marketing Science Conference
Ort: Houston
Datum: 09.06.2011
Titel: Facing Bargaining Power
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Bloch, Katrin
Veranstaltungsname: 33rd INFORMS Marketing Science Conference
Ort: Houston

2010

Datum: 29.11.2010
Titel: Targeting Key Influentials for Direct Marketing Activities in Social Networks: Methodical Progress and an Application
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Klaus, Martin; Schwerdtfeger, Jörg
Veranstaltungsname: Australia & New Zealand Marketing Academy 2010 Conference
Ort: Christchurch
Datum: 21.07.2010
Titel: The Impact of Missing Values on PLS-Model Fitting
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Parwoll, Moritz
Veranstaltungsname: 34th Annual Conference of the German Classification Society (GfKl)
Ort: Karlsruhe
Datum: 14.12.2010
Titel: Kunden oder Fans? Enthusiastische Käufer erkennen und gewinnen
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Science Meets Marketing & Sales
Ort: Bonn
Datum: 17.06.2010
Titel: The Influence of Bargaining Power on Success in Negotiations
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Bloch, Katrin
Veranstaltungsname: 32nd INFORMS Marketing Science Conference
Ort: Cologne
Datum: 23.03.2010
Titel: Classifying Customers: Are Non-Linear Projections Really Better?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Rüter, Silvia
Veranstaltungsname: DAGStat2010
Datum: 16.09.2010
Titel: Does Increasing Bargaining Power Lead to Inefficient Negotiation Results?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Bloch, Katrin
Veranstaltungsname: Fourth German-French-Austrian Conference on Quantitative Marketing
Ort: Vienna
Datum: 21.07.2010
Titel: Loyalty Programs in B-to-B Marketing - Distinguishing Customers with Respect to Attitudes, Requirements, Goals, and Reservations
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Falkenreck, Christine
Veranstaltungsname: 34th Annual Conference of the German Classification Society (GfKl)
Ort: Karlsruhe
Datum: 20.04.2010
Titel: Open Source Engineering mit Web 2.0-Diensten
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Jahrestagung des Institute for Competitive Intelligence
Ort: Bad Nauheim
Datum: 20.07.2010
Titel: Which Items are Relevant in Customers’ Shopping Cart? A Comparison of Insights from Mining Association Rules with a Network Approach
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 3rd German-Japanese Workshop
Ort: Karlsruhe
Datum: 07.11.2010
Titel: Bargaining Power and the Impact of Gender Differences
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Bloch, Katrin
Veranstaltungsname: Negotia - International Biennale on Commercial Negotiation
Ort: Paris

2009

Datum: 02.07.2009
Titel: Die neue Macht des Kunden: Weblogs, soziale Netze und strategische Antworten
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 7. Europäische Strategietage
Ort: Baden-Baden
Datum: 26.05.2009
Titel: Assessing Digital Social Networks for Marketing Communication - The Case of MySpace.Com
Beteiligte Personen: Klaus, Martin; Schwerdtfeger, Jörg; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 38th EMAC Annual Conference
Ort: Nantes
Datum: 13.02.2009
Titel: Data Mining for Marketing Managers: Questions or Answers?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: International Workshop on Data Mining and Service Science for Innovation
Ort: Tokyo
Datum: 13.03.2009
Titel: Gaining 'Consumer Insights' from Influential Actors in Weblog Networks
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Klaus, Martin
Veranstaltungsname: IFCS BI-Annual Conference
Datum: 01.04.2009
Titel: The Nonlinearity of Strategic Uncertainty and Environmental Scanning Behavior. An Empirical Study of Managerial Information Seeking and Processing Activities
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Scholz, Sören
Veranstaltungsname: Internationales Symposium für Informationswissenschaft - ISI 2009
Ort: Konstanz
Datum: 25.03.2009
Titel: Wege aus der Krise - Anmerkungen aus Theorie und Praxis
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: ICI Konferenz Competitive Intelligence
Ort: Bad Nauheim
Datum: 27.08.2009
Titel: Aktuelle Trends und Entwicklungen im Direktmarketing
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 1. VDZ Dialogmarketing-Tag
Ort: Hamburg
Datum: 15.12.2009
Titel: Gemeinsam stark für den Kunden
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Science meets Marketing & Sales 2009
Datum: 26.06.2009
Titel: Identifying Influential Communicator to gain "Consumer Insights" on Weblog Networks
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Mavondo, Felix; Ewing, Michael
Veranstaltungsname: Australia & New Zealand Marketing Academy 2009 Conference
Ort: Melbourne
Datum: 16.09.2009
Titel: Broadening the View on Customers' Propensity to Leave a Relationship
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Falkenreck, Christine
Veranstaltungsname: 17th International Colloquium in Relationship Marketing
Ort: Maastricht

2008

Datum: 16.12.2008
Titel: Der Einfluss von Farben auf die Wahrnehmung von Direktmarketing Medien - Ein internationaler Vergleich
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Science Meets Marketing & Sales
Ort: Bonn
Datum: 15.10.2008
Titel: Konkurrenzanalyse: Handwerk, Kunst oder Wissenschaft?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 30. Online-Tagung der DGI / 60. Jahrestagung der DGI
Ort: Frankfurt
Datum: 27.05.2008
Titel: Antecedents of Company Reputation Transfer in B2B Markets: Empirical Evidence from Five Different Cultures
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Falkenreck, Christine
Veranstaltungsname: EMAC 37th Annual Conference: Marketing Landscape: A pause for thoughts
Ort: Brighton
Datum: 03.09.2008
Titel: Enhancing Target Group Selection Using Belief Functions
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Schwerdtfeger, Jörg
Veranstaltungsname: 20th European Conference on Operational Research
Ort: Augsburg
Datum: 16.01.2008
Titel: Modeling Culture‘s Impact on Reputation Transfer in Direct Marketing
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Falkenreck, Christine
Veranstaltungsname: AMS Cultural Perspectives in Marketing Conference
Ort: New Orleans
Datum: 05.06.2008
Titel: Direktmarketing für Best-Ager: Im Dialog mit einer anspruchsvollen Zielgruppe
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 6. Europäische Strategietage
Ort: Baden-Baden
Datum: 16.07.2008
Titel: Clustering Consumers with Respect to Their Marketing Reactance Behavior
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Sauerwald, Eric
Veranstaltungsname: 32nd GfKl Annual Conference
Ort: Hamburg
Datum: 20.11.2008
Titel: Zur Digitalisierung der Konsumenten: Ausgewählte Fakten
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 2. Deutschen Dialogmarketing-Kongress
Ort: Kassel
Datum: 21.02.2008
Titel: Direct Mail im internationalen Einsatz
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Workshop der Deutschen Werbewissenschaftlichen Gesellschaft (DWG)
Ort: Kassel
Datum: 14.11.2008
Titel: Erfolgsfaktor Globalisierung: Was Internationale Kommunikation dazu beitragen kann
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Breakfast-Meeting der pro-art werbeagentur
Ort: Emsdetten
Datum: 20.11.2008
Titel: Wettbewerb der Medien: Offline und Online-Synergien im Kundendialog
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 2. Deutscher Dialogmarketing-Kongress
Ort: Kassel
Datum: 27.05.2008
Titel: Consistency of Relationship Marketing Practices in Transition Economies
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 37th EMAC Annual Conference
Ort: Brighton
Datum: 16.07.2008
Titel: Exploring the Interaction Structure of Weblogs
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Klaus, Martin
Veranstaltungsname: 32nd GfKl Annual Conference
Ort: Hamburg

2007

Datum: 13.06.2007
Titel: Direktmarketing in Polen
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Mailingtage
Ort: Nuremberg
Datum: 24.10.2007
Titel: Impact of Direct Marketing Activities on Company Reputation Transfer Success: Empirical Evidence from Five Different Cultures
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Falkenreck, Christine
Veranstaltungsname: 12th International Conference on Corporate Reputation
Ort: Peking
Datum: 06.03.2007
Titel: Classifying Contemporary Marketing Practices
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 31st Annual GfKl-Conference
Ort: Freiburg
Datum: 06.03.2007
Titel: An Empirical Study of Environmental Scanning Activities
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Scholz, Sören; Klaus, Martin
Veranstaltungsname: 31st Annual GfKl-Conference
Ort: Freiburg
Datum: 13.03.2007
Titel: Kundendialoge in Zeitalter des Clash of Cultures
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Marketing-Club Nordhessen
Ort: Kassel
Datum: 04.09.2007
Titel: Internationales Direktmarketing: Der Schlüssel zu den ausländischen Wachstumsmärkten
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Branchenforum Versandhandel
Ort: Hanover
Datum: 29.09.2007
Titel: Clash of Cultures im Marketing für Gesundheitsdienstleistungen
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: ZEMARKTagung
Ort: Kassel
Datum: 18.10.2007
Titel: Direktmarketing im Spannungsfeld von Information und Reaktanz: Welche Werbeansprache wird gewünscht?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Science meets Marketing & Sales
Ort: Bonn
Datum: 24.10.2007
Titel: The Dark Side of CI: Technocrates at Work
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Scholz, Sören; Hotho, Andreas
Veranstaltungsname: European Competitive Intelligence Summit 2007
Ort: Bad Nauheim
Datum: 15.03.2007
Titel: Kundendialoge in Zeitalter des Clash of Cultures
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Ideenbörse
Ort: Stuttgart

2006

Datum: 08.03.2006
Titel: Is All Business Local? Competitive Maps of German Discount Retailing
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Reppermund, Ralf
Veranstaltungsname: 30th Annual Conference of the German Classification Society
Ort: Berlin
Datum: 25.07.2006
Titel: Patterns of Associations in Finite Sets of Items
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 10th Biannual Conference of the International Federation of Classification Societies
Ort: Ljubljana
Datum: 15.11.2006
Titel: Competitor Analysis: Craft, Art or Science?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Deutsches Competitive Intelligence Forum (DCIF)
Ort: Dresden

2005

Datum: 07.09.2005
Titel: Robust Preference Measurement: A Simulation Study of Erroneous and Ambiguous Judgement‘s Impact on AHP and Conjoint Analysis
Beteiligte Personen: Scholz, Sören; Meißner, Martin; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR)
Ort: Bremen
Datum: 24.05.2005
Titel: Measurement Equivalence in Cross Cultural Research: The Case of Formative Measurement Models
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Wetzels, Martin; Winklhofer, Heidi
Veranstaltungsname: 34th EMAC Annual Conference
Ort: Mailand
Datum: 09.09.2005
Titel: Rationales Underlying Investment Decisions: The Impact of Marketing on Attitudes and Preferences Towards Sustainability
Beteiligte Personen: Scholz, Sören; Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Research Colloquium ETH Zürich
Ort: Zurich
Datum: 09.05.2005
Titel: Event Detection in Environmental Scanning: News from a Hospitality Industry Newsletter
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Scholz, Sören; Ontrup, Jörg
Veranstaltungsname: 29th Annual GfKl Conference
Ort: Magdeburg
Datum: 09.06.2005
Titel: Competitive Advantages due to Text-Mining and Environmental Scanning? – Putting Innovative Technologies into Practice
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: ACM - GI Regionalgruppe Dresden
Ort: Dresden
Datum: 21.04.2005
Titel: Three Modes of Managerial Environmental Scanning and Related Text Mining Technologies
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: FIN Forschungskolloquium: Data and Knowledge Engineering 2005
Ort: Magdeburg
Datum: 06.06.2005
Titel: Meeting of the Classification and Data Analysis Group of the Italian Statistical Society
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Scholz, Sören; Decker, Reinhold
Veranstaltungsname: Meeting of the Classification and Data Analysis Group of the Italian Statistical Society
Ort: Parma
Datum: 01.09.2005
Titel: Innovative Technologies for Clustering, Monitoring, and Evaluation of up-and-coming Topics in Business Information
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Ontrup, Jörg; Scholz, Sören
Veranstaltungsname: 1st Japanese-German Symposium on Classification
Ort: Tokyo

2004

Datum: 01.09.2004
Titel: The Quality of Prior Information Structure in Business Planning ‐ An Experiment in Environmental Scanning
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Scholz, Sören
Veranstaltungsname: Annual International Conference of the German Operations Research Society (GOR)
Ort: Tilburg
Datum: 02.09.2004
Titel: Patterns of Marketing Practices in Transition Economies
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Pels, Jaqueline
Veranstaltungsname: 7th Annual Conference of the Irish Academy of Management
Ort: Dublin
Datum: 29.10.2004
Titel: Identifying Patterns of Consumer Response to Price Endings
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Beinke, Stefan
Veranstaltungsname: Fordham University Behavioral Pricing Conference
Ort: New York

2003

Datum: 20.05.2003
Titel: Are Odd Prices Meaningful Price Thresholds? An Investigation by Generalised Cross Validation
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 32nd EMAC Annual Conference
Ort: Glasgow
Datum: 12.03.2003
Titel: Mining Promising Qualification Patterns
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 27th Annual GfKl Conference
Ort: Cottbus

2001

Datum: 01.08.2001
Titel: Wie führe ich eine international ausgerichtete Marktanalyse durch und welche Besonderheiten sind im Internationalen Marketing zu beachten?
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: UNTERNEHMENSSCHMIEDE (Workshop for Entrepreneurs)
Ort: Bielefeld
Datum: 08.05.2001
Titel: Testing the Lag of Multiple Competitive Reactions
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 30th EMAC Annual Conference
Ort: Bergen
Datum: 15.05.2001
Titel: Kundenbindung und Benchmarking im Großhandel
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: Workshop für Führungskräfte
Ort: Hannover
Datum: 14.05.2001
Titel: Patterns of Competition
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 25th Annual Conference of the German Classification Society
Ort: Munich
Datum: 16.07.2001
Titel: Economic Feelings: A Psychometric Analysis of Economic Perceptions and Expectations
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 8th Biannual Conference of the International Federation of Classification Societies
Ort: Krakow

2000

Datum: 15.03.2000
Titel: Distinguishing Response Specifications in the Multivariate Polya-Model
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Decker, Reinhold
Veranstaltungsname: 24th Annual Conference of the German Classification Society
Ort: Passau

1998

Datum: 04.03.1998
Titel: Modeling and Measuring of Competitive Reactions to Changes of Marketing Mix at the Retail Level
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf
Veranstaltungsname: 22nd Annual Conference of the German Classification Society
Ort: Dresden
Datum: 13.11.1998
Titel: Remarks on the Behavioristic Analysis of Competitive Reactions
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Decker, Reinhold
Veranstaltungsname: Workshop on Operations Research in Marketing
Ort: Vienna

1997

Datum: 12.03.1997
Titel: Missing Value Treatment in Applied Market Research
Beteiligte Personen: Wagner, Ralf; Temme, Thorsten; Decker, Reinhold
Veranstaltungsname: 21st Annual Conference of the German Classification Society