Katharina Menger

Address Department of Agricultural and Food Marketing
Building: DITSL
Room 0134
Telephone +49 5542 98-1287
Telefax +49 5542 98-1286
E-mail address k.menger@uni-kassel.de
Picture of  Katharina M.Sc. Menger

Short portrait

  • Since 8/2016: Research assistant at the Department of Agricultural and Food Marketing
  • 08/2015-04/2016: Junior Business Developer at Rhiem Distribution Systems GmbH, Voerde
  • 05/2014-02/2015: Scholarship recipient of the Heinz Nixdorf Foundation in association with the Neumann Coffee Group Vietnam – Cultivation and international trade of Vietnamese coffee, Ho Chi Minh City
  • 10/2011-04/2014: M.Sc. Agricultural Economics at University Hohenheim, Topic of the thesis: “Unlocking the potential of the Nigerian crop protection market: How to meet the challenges of local product registration as a global R&D player”
  • 10/2012-12/2013: Internship at BASF SE – Market Intelligence Crop Protection Africa and Middle East
  • 01/2012-09/2012: Student worker at Food Security Center at University Hohenheim
  • 04/2011-09/2011: Internship in Customer Marketing at Nestlé Professional, Frankfurt (Advanced Coffee Solutions)
  • 10/2007-01/2011: B.A. Retail and Distribution Management at University of Applied Sciences Worms and Universidad San Ignacio de Loyola in Lima, Peru, Topic of the thesis: “German Wine in Singapore – Could a branding concept increase local recognition and promote sales for German wine on the Singaporean market?”
  • 03/2010-07/2010: Wine Consultant at Magma Trade and Consult in Singapore
  • Working experience at different agricultural operations (inter-)nationally

Veröffentlichungen

  • Menger, K. (2018): Vielfalt schmeckt Verbrauchern und Landwirten. In: B & B Agrar – Die Zeitung für Bildung und Beratung. 71 vol., no. 3, pp. 17-18
  • Menger, K. (2018): Vermarktungskonzepte für Produkte von gefährdeten Nutztierrassen. In: Korn, H., Dünnfelder H., und Schliep, R. (Hrsg.): Treffpunkt Biologische Vielfalt – Interdisziplinäre Forschungsaustausch im Rahmen des Übereinkommens über die biologische Vielfalt. BfN-Skripten 487, p. 125-128.

Presentations

  • Menger, K. und Hamm, U. (2018): Communication problems prevent consumers from buying products from endangered livestock breeds – Opportunites for organic food shops. 2nd International GRAB-IT workshop 2018 in Capri (Italy), 27-29 June 2018
    Menger, K., Profeta, A. und Hamm, U. (2018): Das Öko der Zukunft – Wie sich hochwertige Öko-Lebensmittel vom Öko-Discount abheben können. Konferenz zur Biofach Messe 2018 in Nürnberg, 15 February 2018
  • Menger, K. (2017): Vermarktungskonzepte für Produkte von gefährdeten Nutztierrassen. Interdisziplinäre Nachwuchswissenschaftlertagung zur Biodiversitätsforschung im Rahmen des UN-Übereinkommens über die biologische Vielfalt (CBD) auf Vilm, 21–25 August 2017
    Menger, K. and Hamm, U. (2017): Lebensmittel, die die Artenvielfalt erhalten - Trends und Vermarktungspotenzial für Produkte aus der Landschaftspflege. Deutscher Landschaftspflegetag 2017 in Regensburg, 6 July 2017
  • Menger, K. and Hamm, U. (2017): Mehrwerte alter Nutztierrassen kommunizieren – Ein Leitfaden für Praktiker. Poster-Presentation Ökofeldtage 2017, Hessische Staatsdomäne Frankenhausen, 21-22 June 2017

Lecture

  • Marketing Research, M.Sc. (WS 2016/17)
  • International Markets and Marketing for Organic Products, M.Sc. (SS 2017)

Languages

  • German
  • English
  • Spanish