Das International Centre for Higher Education Research Kassel

Das INCHER-Kassel ist eine Forschungseinrichtung der Universität Kassel. Seine Mitglieder forschen zu Fragen von Hochschule und Studium sowie zu Themen an den Schnittstellen der Hochschulforschung zu angrenzenden Forschungsbereichen wie der Wissenschafts-, Organisations- und Innovationsforschung;die Betreuung von Promovierenden und die Förderung ihrer akademischen Karriere sind ein weiterer Schwerpunkt der Arbeit.

Aktuelles


  1. INCHER member Shweta Mishra has been appointed Associate Editor of the journal ‘Research into Higher Education Abstracts’. [mehr]

  2. German academics metrify their research outputs although they are not legally asked to do so – a phenomenon which the authors of this paper name "metrification on autopilot". They study the effects of autopilot-metrification in...[mehr]

  3. Heinisch, Dominik; Koenig, Johannes; Otto, Anne (2019): The IAB-INCHER project of earned doctorates (IIPED): A supervised machine learning approach to identify doctorate recipients in the German integrated employment biography...[mehr]

  4. Die Handreichung von Steinhardt et al. ist Ergebnis eines Workshops zum Thema „Archivierung und Sekundärnutzung qualitativer Forschungsdaten“ am 17. Januar 2020. Die Veröffentlichung beantwortet grundlegende Fragen zur...[mehr]

  5. Rosalba Badillo-Vega & Angélica Buendía-Espinosa (2020) The leadership roles of Mexico’s university presidents, Studies in Higher Education, first online. 27 May 2020.[mehr]

  6. The article by Tim Seidenschnur, Amélia Veiga, Jens Jungblut and António Magalhães shows how different actors in the academic field perceive the challenges that Brexit poses for European higher education.[mehr]

  7. In die Digitalisierung von Lehre und Studium werden große Erwartungen gesetzt und durch die COVID-19 Pandemie hat die Idee einer umfänglichen Digitalisierung der Hochschulen neuen Schub bekommen. Aber sind durch die digitalen...[mehr]

  8. Members of the Showing life opportunities (SLO) team carried out a survey on effects of remote learning during the COVIS-19 quarantine on high school students in Ecuador. Their paper has been publishes by the World Bank: ...[mehr]

Treffer 1 bis 8 von 236
<< Erste < Vorherige 1-8 9-16 17-24 25-32 33-40 41-48 49-56 Nächste > Letzte >>