Sprech­stun­de

In Mutterschutz/Elternzeit ab Juni 2022. Die Sprechstunde entfällt bis auf Weiteres.

Akademischer Werdegang

12/2019Doktor der Psychologie, Universität Bamberg
Seit 04/2018Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Fachgebiet Psy. Diagnostik, Universität Kassel
10/2015-
03/2018
Doktorandin an der Bamberg Graduate School of Social Sciences, Bamberg
10/2013-
09/2015
Master in Psychologie (M.Sc.) an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg
10/2010-
09/2013
Bachelor in Psychologie (B.Sc.) an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg

Berufliche Tätigkeiten

2012-2015

Tutorin für Testtheorie und Testkonstruktion an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg

2013-2015    

Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Methodenlehre, Psychologische Diagnostik und Evaluationsforschung an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg

2012

Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Allgemeine Psychologie an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg

Auszeichnungen und Preise

09/2019Best Paper Award der Deutschen Gesellschaft für Online Forschung (DGOF)

Preprints

  • Steger, D., Weiss, S., & Wilhelm, O. (2022, March 24). Short, yet creative: Compiling a short scale of creative activities.
  • Steger, D., Jankowsky, K., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2022, March 23). The road to hell is paved with good intentions: How common practices in scale construction hurt validity.
  • Jankowsky, K., Steger, D., & Schroeders, U. (2022, January 28). Predicting suicide attempts in adolescents in the longitudinal Millennium Cohort Study.

Peer-reviewed articles

  • Klose, M., Steger, D., Fick, J., & Artelt, C. (in press). Deycrypting log data: A meta-analysis on general online activity and learning outcome within digital learning environments. Zeitschrift für Psychologie.
  • Goecke, B., Weiss, S., Steger, D., Schroeders, U. & Wilhelm, O. (in press). Testing competing claims about overclaiming. Intelligence. https://doi.org/10.1016/j.intell.2020.101470
  • Weiss, S., Steger, D., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2020). A reappraisal of the threshold hypothesis of creativity and intelligence. Journal of Intelligence, 8(4), 38; https://doi.org/10.3390/jintelligence8040038
  • Weiss, S., Steger, D., Kaur, Y., Hildebrandt, A., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2020). On the trail of creativity: Dimensionality of divergent thinking and its relation with cognitive abilities, personality and insight. European Journal of Personality.  https://doi.org/10.1002/per.2288
  • Steger, D., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2020). Caught in the act: Predicting cheating in unproctored knowledge assessment. Assessment. https://doi.org/10.1177/1073191120914970
  • Steger, D., Schroeders, U., & Gnambs, T. (2020). A meta-analysis of test scores in proctored and unproctored ability assessment. European Journal of Psychological Assessment, 36(1), 174–184. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000494
  • Steger, D., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2019). On the dimensionality of crystallized intelligence: A smartphone-based assessment. Intelligence, 72, 76–85. https://doi.org/10.1016/j.intell.2018.12.002
  • Manginelli, A. A., Langer, N., Klose, D., & Pollmann, S. (2013). Contextual cueing under working memory load: Selective interference of visuospatial load with expression of learning. Attention Perception & Psychophysics, 75, 1103-1117.