Dr. Diana Steger
Postdoc im Fachgebiet Psychologische Diagnostik
- Telefon
- +49 561 804-3286
- diana.steger[at]uni-kassel[dot]de
- Standort
- Holländische Straße 36-38
34127 Kassel
- Raum
- Raum 3303
Akademischer Werdegang
12/2019 | Doktor der Psychologie, Universität Bamberg |
Seit 04/2018 | Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Fachgebiet Psy. Diagnostik, Universität Kassel |
10/2015- 03/2018 | Doktorandin an der Bamberg Graduate School of Social Sciences, Bamberg |
10/2013- 09/2015 | Master in Psychologie (M.Sc.) an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg |
10/2010- 09/2013 | Bachelor in Psychologie (B.Sc.) an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg |
Berufliche Tätigkeiten
2012-2015 | Tutorin für Testtheorie und Testkonstruktion an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg |
2013-2015 | Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Methodenlehre, Psychologische Diagnostik und Evaluationsforschung an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg |
2012 | Wissenschaftliche Hilfskraft am Lehrstuhl für Allgemeine Psychologie an der Otto-von-Guericke Universität Magdeburg |
Auszeichnungen und Preise
09/2019 | Best Paper Award der Deutschen Gesellschaft für Online Forschung (DGOF) |
Preprints
- Steger, D., Weiss, S., & Wilhelm, O. (2022, March 24). Short, yet creative: Compiling a short scale of creative activities.
- Steger, D., Jankowsky, K., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2022, March 23). The road to hell is paved with good intentions: How common practices in scale construction hurt validity.
- Jankowsky, K., Steger, D., & Schroeders, U. (2022, January 28). Predicting suicide attempts in adolescents in the longitudinal Millennium Cohort Study.
Peer-reviewed articles
- Klose, M., Steger, D., Fick, J., & Artelt, C. (in press). Deycrypting log data: A meta-analysis on general online activity and learning outcome within digital learning environments. Zeitschrift für Psychologie.
- Goecke, B., Weiss, S., Steger, D., Schroeders, U. & Wilhelm, O. (in press). Testing competing claims about overclaiming. Intelligence. https://doi.org/10.1016/j.intell.2020.101470
- Weiss, S., Steger, D., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2020). A reappraisal of the threshold hypothesis of creativity and intelligence. Journal of Intelligence, 8(4), 38; https://doi.org/10.3390/jintelligence8040038
- Weiss, S., Steger, D., Kaur, Y., Hildebrandt, A., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2020). On the trail of creativity: Dimensionality of divergent thinking and its relation with cognitive abilities, personality and insight. European Journal of Personality. https://doi.org/10.1002/per.2288
- Steger, D., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2020). Caught in the act: Predicting cheating in unproctored knowledge assessment. Assessment. https://doi.org/10.1177/1073191120914970
- Steger, D., Schroeders, U., & Gnambs, T. (2020). A meta-analysis of test scores in proctored and unproctored ability assessment. European Journal of Psychological Assessment, 36(1), 174–184. https://doi.org/10.1027/1015-5759/a000494
- Steger, D., Schroeders, U., & Wilhelm, O. (2019). On the dimensionality of crystallized intelligence: A smartphone-based assessment. Intelligence, 72, 76–85. https://doi.org/10.1016/j.intell.2018.12.002
- Manginelli, A. A., Langer, N., Klose, D., & Pollmann, S. (2013). Contextual cueing under working memory load: Selective interference of visuospatial load with expression of learning. Attention Perception & Psychophysics, 75, 1103-1117.