Herzlich willkommen

Das Fachgebiet Technologie- und Innovationsmanagement sowie Entrepreneurship (TIME), vertreten durch Prof. Dr. Patrick Spieth, beschäftigt sich mit Fragestellungen aus den Bereichen Strategisches Technologie- und Innovationsmanagement, Technologiegetriebene Geschäftsmodellinnovation, Technologie- und Innovationstransfer sowie kollaborative Technologie- und Innovationsentwicklung, gesellschaftliche und soziale Auswirkungen digitaler Technologien und Technologie- und Innovationsmarketing.

Aktuelles

Neuigkeiten aus der Forschung

  • Das Paper "Navigating through Learning Tensions at the Front-End: How Firms can Motivate Paradoxical Thinking when Screening the Creativity of Ideas" wurde zur Veröffentlichung in R&D Management Journal angenommen.
  • Das Paper "Employee Acceptance of Digital Transformation Strategies: A Paradox Perspective" wurde zur Veröffentlichung in Journal of Product Innovation Management angenommen.
  • Das Paper "Business Model Innovation: Integrative Review, Framework, and Agenda for Future Innovation Management Research" wurde zur Veröffentlichung in Journal of Product Innovation Management angenommen.
  • Das Paper „“Stop crying your heart out”: How failed founders can use emotional failure narratives“ wurde zur Veröffentlichung in Review of Managerial Science angenommen.
  • Das Paper „Value-based Bricolage: Resource Mobilization in the Circular Economy“ wurde zur Veröffentlichung in Journal of Industrial Ecology angenommen.
  • Das Paper “Digital New Market Creation by Incumbent Firms: The Influence of Formalization and Political Behavior on Decision-Making Agility” wurde zur Veröffentlichung in Journal of Strategic Information Systems angenommen.
  • Das Paper “How Do Technological Frames Feel? Business Model Innovation in Pre-Digital Companies and the Emotional Impact of Digital Technologies” wurde zur Veröffentlichung in International Journal of Innovation Management angenommen.
  • Das Paper "The value of experience-based simulation in garnering support for radically new concepts" wurde zur Veröffentlichung in International Journal of Innovation Management angenommen.
  • Das Paper "Theorizing Business Model Innovation: An Organizing Framework of Research Dimensions and Future Perspectives" wurde zur Veröffentlichung in R&D Management Journal angenommen.
  • Das Paper "Business Model Innovation through the Lens of Time: An Empirical Study of Performance Implications across Venture Life Cycles" wurde zur Veröffentlichung in Schmalenbach Journal of Business Research angenommen.
  • Das Paper "How Industry Projects Can Stimulate Academic Engagement: An Experimental Study among U.S. Engineering Professors" wurde zur Veröffentlichung in Industry & Innovation angenommen.
  • Das Paper "Investigating the Effect of Perceived Product Portfolio Innovativeness on Consumers’ Brand Perceptions" wurde zur Veröffentlichung in IEEE Transactions on Engineering Management angenommen.
  • Das Paper "Open innovation for institutional entrepreneurship: how incumbents induce institutional change to advance autonomous driving" wurde zur Veröffentlichung in R&D Management Journal angenommen.
  • Das Paper "Technological Frames in the Digital Age: Theory, Measurement Instrument, and Future Research Areas" wurde zur Veröffentlichung in Journal of Management Studies angenommen.
  • Das Paper "Digital Transformation of Incumbent Firms: A Business Model Innovation Perspective" wurde zur Veröffentlichung in IEEE Transactions on Engineering Management angenommen.
  • Das Paper "Value Creation and Appropriation of Software Vendors: A Digital Innovation Model for Cloud Computing" wurde zur Veröffentlichung in Information & Management angenommen.
  • Das Paper "Business Models Big and Small: Review of Conceptualisations and Constructs and Future Research Directions for SME Business Model Research" wurde zur Veröffentlichung in Journal of Business Research angenommen.
  • Das Paper "Facilitating Business Model Innovation: The Infuence of Sustainability and the Moderation Effect of Strategic Orientations" wurde zur Veröffentlichung in Journal of Product Innovation Management angenommen.
  • Das Paper "Ready, Steady Digital?! How Foresight Activities Do Not Affect Individual Technological Frames For Managerial Sensemaking" wurde zur Veröffentlichung in Technological Forecasting & Social Change angenommen.
  • Das Paper "When Opportunity Knocks: How the Individual Opportunity Nexus Explains Evaluations of New Business Models" wurde zur Veröffentlichung in International Journal of Entrepreneurial Venturing angenommen.
  • Das Paper "The Eye of the Beholder: The Influence of Intuition, Rationality, and Leeway on the Assessment of an Idea’s Market-Creation Potential Forthcoming" wurde zur Veröffentlichung in Industrial Marketing Management angenommen.
  • Das Paper "Is New Always Better? How Business Model Innovation Affects Consumers’ Adoption Behavior" wurde zur Veröffentlichung in IEEE Transactions on Engineering Management angenommen.
  • Das Paper "Business Model Innovation in Strategic Alliances: A Multi-Layer Perspective" wurde zur Veröffentlichung in R&D Management Journal angenommen.
  • The paper "How to Stay on the Road? A Business Model Perspective on Mission Drift in Social Purpose Organizations" has been accepted for publication in Journal of Business Research.