Prof. Dr. Matthias Söllner

Universitätsprofessor und Fachgebietsleiter
Address Henschelstraße 4
34127 Kassel
Building: Henschelstraße 4
Room Raum 2108
Telephone +49 561 804-3450
E-mail address soellner@uni-kassel.de
Picture of Prof. Dr. Matthias  Söllner

Unten finden Sie die Zeitschriftenartikel von Prof. Dr. Matthias Söllner. Eine umfangreichere Publikationsliste finden Sie beispielsweise in Converis und Google Scholar.


Zeitschriftenartikel

2020

Schöbel, S., Janson, A., Jahn, K., Kordyaka, B., Turetken, O., Djafarova, N., Saqr, M., Wu, D., Söllner, M., Adam, M., Heiberg Gad, P., Wesseloh, H., Leimeister, J.M., 2020. A Research Agenda for the Why, What, and How of Gamification Designs Results on an ECIS 2019 Panel. Communications of the Association for Information Systems TBD.
Seeber, I., Bittner, E.A.C., Briggs, R., Vreede, T., Vreede, G.-J., Elkins, A., Maier, R., Merz, A.B., Oeste-Reiß, S., Randrup, N.L., Schwabe, G., Söllner, M., 2020. Machines as teammates: A research agenda on AI in team collaboration. Inf. Manag. 57, 103174.

2019

Bittner, E.A.C., Oeste-Reiß, S., Ebel, P.A., Söllner, M., 2019. Mensch-Maschine-Kollaboration: Grundlagen, Gestaltungsherausforderungen und Potenziale für verschiedene Anwendungsdomänen. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 1–16. https://doi.org/10.1365/s40702-018-00487-1
Dellermann, D., Ebel, P., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2019. Hybrid Intelligence. Business & Information Systems Engineering 61, 637–643.
Janson, A., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2019. Ladders for Learning: Is Scaffolding the Key to Teaching Problem Solving in Technology-mediated Learning Contexts? Academy of Management Learning & Education (AMLE) 1–74. https://doi.org/10.5465/amle.2018.0078
Maedche, A., Legner, C., Benlian, A., Berger, B., Gimpel, H., Hess, T., Hinz, O., Morana, S., Söllner, M., 2019. AI-Based Digital Assistants - Opportunities, Threats, and Research Perspectives. Business & Information Systems Engineering 61, 535–544.
Seufert, S., Meier, C., Söllner, M., Rietsche, R., 2019. A Pedagogical Perspective on Big Data and Learning Analytics: A Conceptual Model for Digital Learning Support. Technology, Knowledge and Learning 24, 599–619.

2017

Janson, A., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2017. Individual appropriation of learning management systems: Antecedents and consequences. AIS Transactions on Human-Computer Interaction 9, 173–201.
Söllner, M., Bitzer, P., Janson, A., Leimeister, J.M., 2017. Process is king: Evaluating the performance of technology-mediated learning in vocational software training. Journal of Information Technology 1–21. https://doi.org/10.1057/s41265-017-0046-6
Söllner, M., Oeste-Reiß, S., Schöbel, S., 2017. Spielende Kompetenzmessung im Projekt StaySmart. Praeview - Zeitschrift für innovative Arbeitsgestaltung und Prävention 18–19.
Wulf, J., Söllner, M., Leimeister, J.M., Brenner, W., 2017. FC Bayern München Goes Social - The Value of Social Media for Professional Sports Clubs. Journal of Information Technology Teaching Cases 1–11.

2016

Bitzer, P., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2016. Design Principles for High-Performance Blended Learning Services Delivery: The Case of Software Trainings in Germany. Business and Information Systems Engineering 58, 135–149. https://doi.org/10.1007/s12599-015-0403-3
Söllner, M., Benbasat, I., Gefen, D., Leimeister, J.M., Pavlou, P.A., 2016. Trust. MIS Quarterly Research Curations 1–9.
Söllner, M., Hoffmann, A., Leimeister, J.M., 2016. Why different trust relationships matter for information systems users. European Journal of Information Systems 25, 274–287. https://doi.org/10.1057/ejis.2015.17

2015

Gebauer, L., Gierczak, M., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2015. Einflussfaktoren auf die Nutzung von Cloud-Speicherdiensten. Schmalenbachs Zeitschrift fur Betriebswirtschaftliche Forschung 67, 367–407.
Lehmann, K., Oeste, S., Oeste-Reiß, S., Janson, A., Söllner, M., Leimeister, J.M., 2015. Flipping the Classroom – IT-unterstützte Lerneraktivierung zur Verbesserung des Lernerfolges einer universitären Massenlehrveranstaltung. HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik 52, 81–95. https://doi.org/10.1365/s40702-014-0102-4

2014

Hoffmann, H., Söllner, M., 2014. Incorporating behavioral trust theory into system development for ubiquitous applications. Personal and Ubiquitous Computing 18, 117–128. https://doi.org/10.1007/s00779-012-0631-1

2013

Söllner, M., Pavlou, P., Leimeister, J.M., 2013. Understanding Trust in IT Artifacts A New Conceptual Approach. SSRN Electronic Journal TBD.

2012

Söllner, M., Hoffmann, A., Hoffmann, H., Leimeister, J.M., 2012. Vertrauensunterstützung für sozio-technische ubiquitäre Systeme. Zeitschrift für Betriebswirtschaft 2012, 109–140.