17.06.2020

PD Dr. Ulrich Bretschneider mit ECIS 2020 Best Research-in-Progress Paper Award ausgezeichnet

Auf der diesjährigen European Conference on Information Systems (ECIS), die vom 15.-17. Juni 2020 stattfand, ist PD Dr. Ulrich Bretschneider mit dem Best Research-in-Progress Paper Award ausgezeichnet worden. Die ECIS ist einer der beiden renommiertesten internationalen Konferenzen im Bereich Information Systems(Wirtschaftsinformatik) und fand in diesem Jahr unter dem angesichts verschiedener weltweit relevanter Themen besonders aktuellen Leitmotto „Liberty, Equality and Fraternity in a Digitizing World“ statt. 

Ulrich Bretschneider erhielt diese prestigeträchtige Auszeichnung durch die Konferenzverantwortlichen für sein Paper „Which Motivations Boost Idea Quality? Exploring the Impact of Customers’ Motives for Participating in Virtual Ideas Communities on Ideation Outcome”. Er beschäftigt sich darin mit der Frage, wie qualitativ hochwertige Ideen aus Virtuellen Ideen-Communities (VIC) bestmöglich nutzbar gemacht werden können. Er untersucht dabei unter anderem, welche Faktoren Ideenbildungs-Ergebnisse von Kunden beeinflussen und wie effektive Incentivierungs-Strategien gestaltet werden müssen.

Abstract
For practice it is important to leverage ideas of high quality from Virtual Ideas Communities (VIC). Therefore, firms that run such VIC have a strong interest in understanding which factors impact customers’ ideation outcome. This research investigates the influence of customers’ motivation factors for developing ideas on the quality of their ideas. So far, empirical studies that provide evidence on this association are neglected, although these insights would be highly beneficial for firms in their role as operator of VIC. Knowing the factors that have a positive influence will provide valuable insights into how to design effective incentive strategies that attract corresponding customer motivations and, in turn, will lead to higher levels of idea quality. In this research-in-progress paper we build a theoretical model explaining which of customers‘ motives for developing ideas have a positive impact on their ideation outcome.

Das prämierte Paper kann unter folgendem Link heruntergeladen werden:
https://aisel.aisnet.org/cgi/viewcontent.cgi?article=1047&context=ecis2020_rip