Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2024). Podcasts as an informal professional development program for chemistry teachers [Vortrag]. WAIE, Tokio.
Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2024). Redesigning a chemistry laboratory as a blended learning course for prospective primary school teachers [Vortrag]. ICCE, Pattaya.
Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2023). Das virtuelle Labor Labster [Tooltip-Vortrag]. DiCE-Tagung, Online.
Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2023). The development of an interdisciplinary learning environment with a historical context for chemistry lessons [Roundtable-Beitrag]. NARST, Chicago.
Frevert, M., Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2023). Chemiegeflüster – Ein Podcast für Lehrkräfte zur Digitalisierung des Chemieunterrichts [Spitzenposter]. GDCh Wissenschaftsforum, Leipzig.
Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2023). Ein interdisziplinäres Konzept für digitale Lernumgebungen im Chemieunterricht mit historischem Hintergrund [Spitzenposter]. GDCh Wissenschaftsforum, Leipzig.
Bothor, J.-M., Frevert, M., Ahne, N. & Di Fuccia, D.-S. (2022). Nature of Science in Experimenten authentisch vermitteln – Synergien aus historischer und aktueller Perspektive [Poster]. Biologiedidaktische Nature of Science-Forschung: Zukunftsweisende Praxis, Berlin.
Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2021). Digital and at home – a chemistry lab-course for to-be primary school teachers [Poster]. Pacifichem, Online.
Ahne, N., & Di Fuccia, D.-S. (2021). Developing a chemical-historical digital learning environment [Poster]. Pacifichem, Online.