Dr. El­len Chris­to­fo­ra­tou

Ver­öf­fent­li­chun­gen

(Auswahl) 

Christoforatou, Ellen [2021]: Teacher Education for Sustainable Development Within National Frameworks: Squaring the Circle from a German Perspective. In: International Journal of Development Education and Global Learning 13 (1), pp. 1-15. https://doi. org/10.14324/IJDEGL.13.1.01 [peer review]

Erfurth, Marvin / Christoforatou, Ellen [2021]: Exploring European Teacher Education Between Discursive Construct and Reality. Discrepancies, Criteria and Missed Windows of Opportunity. In: Daniela Worek & Christian Kraler (Eds.): Teacher Education: The Bologna Process and the Future of Teaching (European Network for Teacher Education Policies), pp. 89-98. 

Christoforatou, Ellen / Glaser, Edith [2020]: Bildungsreisen als politisch-pädagogisches Programm: vom Austausch zur systematischen Integration. In: Bernd Reef et al. (Eds.): Festschrift für Prof. Dr. Bernd Overwien. Frankfurt/M.: Wochenschau, pp. 103-118.

Christoforatou, Ellen / Erfurth, Marvin [2017]. Internationalisierung der Lehrerbildung – anerkannt uneindeutiger Begriff oder Schimäre?(Transl.: Internationalization of Teacher Education – Ambiguous Notion or Illusion?) In: journal für lehrerInnenbildung 4/17, pp. 53-56 [peer review].

Christoforatou, Ellen [2017]. Universitäre Lehrerbildung für nachhaltige Entwicklung – eine Sisyphosaufgabe? (Transl.: Teacher Education for Sustainable Development – a Sisyphean Task?) In: Der pädagogische Blick, pp. 19-29 [peer review].

Christoforatou, Ellen [2016]: “Internationalisierung”: ein aktuelles Aufgabenfeld in der Lehrer/innenbildung. (Transl.: “Internationalization“: an Important Issue in Teacher Education.) In: Stefan Zotti (Ed.): International Lectures. 22 Beiträge zur Internationalisierung der Hochschulen. Innsbruck/Wien: StudienVerlag, pp. 71-74.

Christoforatou, Ellen (Ed.) [2016]: Education in a Globalized World: Teaching Right Livelihood (=Theory and Practice of School Pedagogy 30). Immenhausen: Prolog-Verlag.

Christoforatou, Ellen [2015]: Auf den Inhalt kommt es an. – Perspektiven der Umsetzung eines themenzentrierten Internationalisierungskonzepts. (Transl.: It’s the Content That Matters. Perspectives of Realizing a Content-Based Concept of Internationalization) In: Meike Kricke / Louisa Kürten (Eds.): Internationalisierung der LehrerInnenbildung. Münster/New York: Waxmann, pp. 110-123.

Christoforatou, Ellen [2014]: Planning and Teaching Lessons in Transnational Teams: Outline of an Interdisciplinary, Transnational Course with Swedish and German Student Teachers. In: Romita Iucu, Mojca Pecek, Michael Schratz (Eds.): Changing Roles of Teachers in the European Context (European Network of Teacher Education Policy), pp. 19-32.

Christoforatou, Ellen (Ed.) [2012]: Teaching Right Livelihood. Eine Handreichung für Lehrkräfte und Lehrerbildner. Mit englischsprachigen Unterrichtsmaterialien. (Transl.: Teaching Right Livelihood. A Manual for Teachers and Teacher Educators.) Kassel: University Press.

Christoforatou, Ellen [2011]: Third Space. In: journal für lehrerInnenbildung 11, pp. 51-54.

ZLB-Ge­schäfts­füh­re­rin

Nora-Platiel-Straße 1
Raum: 1307
Telefon: +49 561 804 2658
christoforatou@uni-kassel.de