• Since 03/2020: Coordination of the innovation unit II "Metaevaluation" in the project PRONET²
  • 07/2019: Research assistant at the department 01 in the innovation unit II "Metaevaluation" in the project PRONET²
  • 09/2018-10/2019: Research assistant in mathematics didactics for primary level at the Humboldt University Berlin
  • 09/2018-07/2019: Research assistant at the Competence Center for Empirical Research Methods at the University of Kassel (parental leave replacement)
  • 10/2017-08/2018: Research assistant at the Department 10 of the University of Kassel as project coordinator MINTERFACE.
  • 12/2016-09/2018: research assistant at the Center for Teacher Education at the University of Kassel as project leader "Establishment of university-based teacher education"
  • 8/2013-12/2016: Research assistant at the Department of Human Sciences, Department of Empirical School and Teaching Research at the University of Kassel.
  • 11/2011-12/2014: Research assistant in the Department of Mathematics and Natural Sciences , Subject Area Mathematics Didactics at the University of Kassel
  • 2006 to 2012: Study of grammar school teaching at the University of Kassel (Biology, Mathematics, Music)
  • Teacher professionalization
  • Study progressions
  • Blum, W., Vogel, S., Drüke-Noe, C. & Roppelt, A. (Hrsg.) (2015). Bildungsstandards aktuell: Mathematik in der Sekundarstufe II (Bildungsstandards aktuell). Braunschweig: Schroedel.
  • Krawitz, J., Achmetli, K., Blum, W., Vogel, S. & Besser, M. (2016). Report on the relative strengths and weaknesses of the United States in PISA 2012 Mathematics. OECD Education Working Paper No. 151. Paris: OECD Publishing.
  • Nemeth, L., Werker, K., Arend, J., Vogel, S. & Lipowsky, F. (2019). Interleaved learning in elementary school mathematics: Effects on the flexible and adaptive use of subtraction strategies. Frontiers in Psychology, 10:86. doi: 10.3389/fpsyg.2019.00086.
  • Vogel, S., Blum, W., Achmetli, K. & Krawitz, J. (2013). Zum Potential von Lernstandserhebungen für die Unterrichtsentwicklung - Das Projekt VELM-8. In I. Bausch, G. Pinkernell & O. Schmitt (Hrsg.), Unterrichtsentwicklung und Kompetenzorientierung. Festschrift für Regina Bruder (S. 105-118). Münster: WTM.
  • Vogel. S., Eilerts, K., Huhmann, T. & Beyer S. (2019). „Geometrie treiben in der Grundschule – auch mit digitalen Medien“ – Beschreibung einer Fortbildungskonzeption und zugehöriger Begleitforschung. Vortrag auf der Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 04. - 08. März 2019 in Regensburg.
  • Benning, A., Vogel, S. & Priester, C. (2018). Welche Fortbildungen wollen Lehrkräfte? Ergebnisse einer Bedarfsanalyse. Posterbeitrag auf der Jahrestagung der Arbeitsgruppe für Empirische Pädagogische Forschung vom 24.-26. September 2018 in Lüneburg.
  • Pede, Stella, Borromeo Ferri, R., Lipowsky, F., Vogel, S., Schupp, N. & Schwabe, J. (2017): Verschachtelt oder geblockt lernen? Ergebnisse der LIMIT-Studie in der Sekundarstufe I. Vortrag auf der Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 27. Februar - 03. März 2017 in Potsdam
  • Schupp, N., Vogel, S., Lipowsky, F., Borromeo Ferri, R. & Pede. S. (2016). Förderung adaptiver Strategiewahl durch verschachteltes Lernen? Die Interventionsstudie LIMIT in der Grundschule. Vortrag auf der Jahrestagung der Gesellschaft für Didaktik der Mathematik vom 07.-11. März 2016 in Heidelberg.
  • Vogel, S., Blum, W., Achmetli, K. & Krawitz, J. (2014). VELM-8 - Ein Projekt zur Nutzung der Lernstandserhebungen für Unterrichtsentwicklung und Förderung. Vortrag auf der 19. Tagung des Netzwerk Empiriegestützte Schulentwicklung (EMSE) vom 03.-04. Dezember 2014 in Hamburg.
  • Vogel, S.: Neue Aufgabenkultur im Mathematikunterricht in der Sekundarstufe II? Vortrag auf dem Lehrerbildungsforum Mathematik Hessen vom 29.-30. August 2013 in Weilburg.
  • 2019: DZLM advanced training series "Doing geometry in elementary school - also with digital media".
  • 2017: Workshop on the use of the statistics program R
  • 2014: Training event at the Bebra school district on the use of comparative work in grade 8.
  • 2013: Hesse-wide multiplier training series in the VELM-UEB project for the qualification of instructional development consultants for the use of comparative work in grade 8 on behalf of the Hessian Ministry of Education and Cultural Affairs.
  • 2012: Training series in the VELM-8 project on the use of the comparative work in grade 8 on behalf of the Hessian Ministry of Culture