Reese-Schnitker, Annegret / Bertram, Daniel / Fröhle, Dominic, Conversations in Religious Education. Insights - Insights - Potentials, Stuttgart 2022.
Görth, Martha / Fröhle, Dominic, "Ich hab da mal 'ne Frage" - Schülerfragen im Religionsunterricht, in: Katechetische Blätter. Zeitschrift für religiöses Lernen in Schule und Gemeinde 2/2019, pp. 106-110.
Ernst, Philipp, Between student orientation and instruction. What to look out for? In: Catechetische Blätter. Zeitschrift für religiöses Lernen in Schule und Gemeinde, 2/2019, p.111-116.
Bertram, Daniel / Franzmann, Marcel, The role of the teacher in classroom discussions: Moderator - Motivator - Auditor, in: Katechetische Blätter. Journal for Religious Learning in School and Parish 2/2019, pp. 117-122.
Reese-Schnitker, Annegret / Fröhle, Dominic, Is talking really just silver? Insights into videographed conversations in religious education, in: Pädagogische Stiftung Cassianeum (ed.), Dokumentation des 13. Arbeitsforum für Religionspädagogik, Munich 2018, 125-140.
Reese-Schnitker, Annegret, Interactive learning processes in the context of biblical learning. A sequential detailed analysis of conversations, in: Mirjam Schambeck, Ulrich Riegel (eds.). What goes on in religious education. Ways and results of religious education research, Freiburg 2018, 233-251.
Reese-Schnitker, Annegret, Gelungene Unterrichtsgespräche: Miteinander ins Gespräch kommen, in: Volker Garske/Thomas, Nauerth / Niermann, Anja (eds.), Vom Können erzählen: Ein Lesebuch zum Frieden. Festschrift für Egon Reese-Schnitker, Annegret, Wie werden biblische Texte im Religionsunterricht 'eingespielt'? Insights into an empirical teaching research study. In: Klumbies, Paul-Gerhard / Müllner, Ilse, Bibel und Kultur. The Book of Books in Literature, Music and Film, Leipzig 2016, 221-250.
Reese-Schnitker, Annegret, Productive interruptions in classroom discussions. Typical patterns, stumbling blocks and learning opportunities in classroom discussions - illustrated by a case study. In: Catechetische Blätter 138 H. 2 (2013), 130-137.