Forschungsprojekt

Kurzporträt

  • Seit 3/2019: Wissenschaftliche Mitarbeiterin am Fachgebiet Agrar- und Lebensmittelmarketing der Universität Kassel
  • 10/2015 – 05/2018: M.Sc. International Food Business and Consumer Studies an der Universität Kassel und der Hochschule Fulda, Titel der Masterarbeit: „Visual Information Intake and Attitudes towards Organic Products as Predictors of Purchase Decision”
  • 05/2018 – 02/2019: Wissenschaftliche Hilfskraft am Fachgebiet Agrar- und Lebensmittemarketing der Universität Kassel
  • 03/2017 – 08/2017: Praktikantin im Bereich Industrielle Organisation bei Nestlé Deutschland AG, Maggi-Werk Singen
  • 12/2016 – 02/2017: Studentische Hilfskraft am Fachgebiet Agrar- und Lebensmittemarketing der Universität Kassel
  • 05/2016 – 06/2016: Mitarbeiterin in dem Projekt „FiBL Liste Öko-Verarbeitung, Bereich Reinigungs- und Desinfektionsmittel“
  • 04/2016 – 10/2016: Wissenschaftliche Hilfskraft am Fachbereich Oecotrophologie der Hochschule Fulda
  • 09/2005 – 06/2010: Diplomstudium Lebensmittelbiotechnologie an der Staatlichen Technischen Universität Kaliningrad, Russland
  • Mehrjährige Arbeit im Bereich Qualitätssicherung

Sprachen

  • Deutsch
  • Englisch
  • Russisch

Publikationen

Stampa, E. (2024): Fostering sustainable consumption through communication: Consumers’ appreciation of biodiversity-friendly pasture-based cattle husbandry. Dissertation. Universität Kassel. DOI:10.17170.

  • Stampa, E. und Zander, K. (2022): Backing biodiversity? German consumers’ views on a multi-level biodiversity-labeling scheme for beef from grazing-based production systems. Journal of Cleaner Production, 370(1), 133471; https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.133471

  • Stampa, E., Zander, K. und Hamm, U. (2020): Insights into German consumers’ perceptions of virtual fencing in grassland-based beef and dairy systems: Recommendations for communication. Animals, 10(12), 2267; https://doi.org/10.3390/ani10122267
  • Stampa, E., Schipmann-Schwarze, C. und Hamm, U. (2020): Consumer perceptions, preferences, and behavior regarding pasture-raised livestock products: A review. Food Quality and Preference, 82: 103872, https://doi.org/10.1016/j.foodqual.2020.103872
  • Stampa, E., und Zander, K. (2022). Consumers’ views on virtual fencing and insights on a multi-level biodiversity labelling scheme for pasture-raised beef. In: Societal Changes and Their Implications on Agri-Food Systems and Rural Areas. Proceedings of the joint Conference of the Slovenian Association of Agricultural Economists (DAES) and the Austrian Association of Agricultural Economists (ÖGA). Ljubljana, Slovenia, September 22–23, 2022. pp. 54–55. https://www.daes.si/storage/category/QW4YBLsFRsV8ZcwO257yqeMLiK4PhdA7Be2n5j9K.pdf

Vorträge

  • Stampa, E., und Zander K. (2022). Fostering biodiversity through innovative cattle farming: Consumers’ views on virtual fencing and insights regarding a multi-level biodiversity labelling scheme for pasture-raised beef. 182nd EAAE Seminar. Sustainability via Biodiverse Agri-Food Value Chains. Mediterranean Agronomic Institute of Chania (MAICh) Chania, Greece, 14–15 September, 2022.
  • Stampa, E., und Zander, K. (2022). Consumers’ views on virtual fencing and insights on a multi-level biodiversity labelling scheme for pasture-raised beef. 32nd ÖGA Conference. Societal Changes and Their Implications on Agri-Food Systems and Rural Areas. University of Ljubljana, Slovenia, 22–23 September, 2022.

  • Stampa, E. (2022). Consumers’ willingness to pay for beef and milk from grazing-based production systems: An ongoing online choice experiment. AgEconMeet 2022: 185th EAAE seminar on Early Career Development of Agricultural Economists in Europe. University of Göttingen, Germany, 5–7 October, 2022.