Since 8/15

Research assistant in the project PRONET-Metaevaluation

12/2013 - 7/2015

Internship and work as student assistant in the project STUVE (Prof. Dr. Frank Lipowsky)

8 - 12/2012

Participant in the ASA program 2012. Internship on the topic of Umplementation of labor rights. San Jose, Costa Rica

2/2012

Research trip to Sudmexico on the topic of migration and gender following the seminar "Gender(Er)Forschung", University of Kassel

8- 9/2011

Internship at the market data analysis company Eoda, Kassel

2010-2015

Master's degree in Sociology at the University of Kassel (grade: 1.3)

2006-2009 Sociology studies at the state university. Chișinău, Republic of Moldova

  • Network Analysis
  • evaluation research & questionnaire construction
  • professional identity

Malai D. & Lipowsky F. (2021). Good Intentions or Good Relations? A Longitudinal Analysis of the Interrelation Between Network Embeddedness and the Perception of Obstacles to Cooperation. In Antonyuk A., Basov N. (Hrsg.) Networks in the Global World V. NetGloW 2020. Lecture Notes in Networks and Systems, vol 181. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-64877-0_20

Osterberg, J., Bleck, V., Malai, D., Meier, M. & Lipowsky, F. (2020). Wie haben Lehramtsstudierende der Universität Kassel die Umstellung von Präsenz- auf Online-Lehre erlebt? – Ergebnisse aus PRONET-D. Universität Kassel.

Malai, D., Motyka, M., Gerken, J. & Lipowsky, F. (2018). Auf Vernetzungskurs. Die Netzwerkanalyse als Instrument der Organisationsentwicklung in der Kasseler Lehrerausbildung. In M. Meier, K. Ziepprecht & J. Mayer (Hrsg.), Lehrerausbildung in vernetzten Lernumgebungen (S. 35–50). Münster: Waxmann.

Kaiser, I., Mayer, J. & Malai, D. (2018). Self-Generation in the Context of Inquiry-Based Learning. Frontiers in psychology9, S. 2440. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2018.02440

 

Malai D., Osterberg J. & Lipowsky, F. (Angenommen). Motivation zum Einsatz digitaler Medien als Prädiktor des selbstberichteten technologisch-pädagogischen Wissens. Poster auf dem QLB-Programmworkshop „Lehrkräftebildung nach dem pandemiebedingten digital turn“, 24.06.2021.