Aktuelles

Neuerscheinungen

im Fachgebiet "Soziale Beziehungen in der Schule":
• Gartmeier, M., Deistler, A., Fischer, N., Gut, R., Hoier, S., Riedo, D., Sauer, D., Spitzner, J. & Weißer, D. (2020). Konzeption und Transfer eines didaktischen Bausteins zum Aufbau der Kompetenz angehender Lehrpersonen im Bereich der Gesprächsführung mit Eltern. Psychologie in Erziehung und Unterricht. Zeitschrift für Forschung und Praxis, 67, 4-12.
• Fischer, N., Steiner, C. & Theis, D. (2020). How Many, How Long, How Diverse? Measuring and Analysing Participation in Extracurricular Activities. In S. H. Bae, J. L. Mahoney, S. Maschke & L. Stecher (eds.), International Developments in Research on Extended Education (S. 87-113). Opladen: Barbara Budrich.
• StEG-Konsortium (2019). Individuelle Förderung: Potenziale der Ganztagsschule.
• Interview (15.10.2019) zum Thema Soziale Beziehungen in Ganztagsschulen. online
• Theis, D., Sauerwein M. N. & Fischer, N. (2019). Perceived Quality of Instruction: The Relationship Among Indicators of Students’ Basic Needs, Mastery Goals, and Academic Achievement" British Journal of Educational Psychology, 1-17. online
• Valentin, J., Fischer, N. & Kuhn, H. P. (2019). Professionalization for Multiprofessional Collaboration in All-Day Schools in Germany – MuTiG: A Study on Pre-Service Teachers and Students of Social Work. In M. Schüpbach & N. Lilla (Hrsg.), Extended Education from an International Comparative Point of View (S. 101–119). Wiesbaden: Springer Fachmedien Wiesbaden.