M.Sc. Dennis Benner
Wissenschaftlicher Mitarbeiter
- Telefon
- +49 561 804-6092
- benner[at]uni-kassel[dot]de
- Standort
- Pfannkuchstraße 1
34121 Kassel
- Raum
- ITeG, Raum 1250, 1. Etage
- Sprechstunde
Mi, 13:00-14:00 Anmeldung per E-Mail erforderlich. Weitere Termine nach Vereinbarung.
Lebenslauf
Ausbildung
04/2018—12/2019: Studium M.Sc. Wirtschaftsinformatik an der Universität Göttingen
10/2015—04/2018: Studium B.Sc. Wirtschaftsinformatik an der Universität Göttingen
10/2011—10/2015: Studium B.Sc. Biologie, Fachrichtung Bioinformatik, an der Universität Göttingen
Arbeitserfahrung
01/2020—heute: Nebenberuflich Selbstständig im Bereich Internetdienstleistungen und Beratung
06/2018—11/2019: IT-Betreuung Graduiertenschule für Geisteswissenschaften Göttingen (GSGG)
08/2015—11/2019: IT-Betreuung Professur für Wirtschaftspolitik und Mittelstandsforschung Universität Göttingen
04/2016—03/2018: Öffentlichkeitsarbeit, Content Management & Event-Betreuung Professur für Informationsmanagement Universität Göttingen
Forschungsinteressen
- Digitalisierung, insbesondere Implikationen für Gesellschaft und Wirtschaft
- Persuasive System Design (Gamification + Nudging)
ITeG-Promotionskolleg
- Kollegiat des Promotionskollegs des Wissenschaftlichen Zentrums für Informationstechnikgestaltung der Universität Kassel (ab 7/2020)
Publikationen
- Engaging Minds – How Gamified Chatbots can Support and Motivate Learners in Digital Education. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Waikiki, Hawaii, USA.(2024):
- Introducing Generative Feedback to Chatbots in Digital Higher Education. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). Würzburg, Germany.(2024):
- Let’s Play with AI! A 2x2 Experiment on Collaborative vs. Competitive Game Elements for Pedagogical Conversational Agents. In: Pre-ICIS SIG Services Workshop on Synergizing Service Ecosystems with AI. Bangkok, Thailand.(2024):
- Engaging Students through Interactive Learning Videos in Higher Education: Developing a Creation Process and Design Patterns for Interactive Learning Videos. In: Communications of the AIS (CAIS), Vol. 55, Erscheinungsjahr/Year: 2024. pp. 475–506.(2024):
- Stay with me - Conversational Churn Prevention in Digital Subscription Service. In: European Conference on Information Systems (ECIS). Kristiansand, Norway.(2023):
- Charting the Evolution and Future of Conversational Agents: A Research Agenda Along Five Waves and New Frontiers. In: Information Systems Frontiers, Vol. 26, Erscheinungsjahr/Year: 2023. pp. 729–754.(2023):
- How to Achieve Ethical Persuasive Design: A Review and Theoretical Propositions for Information Systems. In: AIS Transactions on Human-Computer Interaction (THCI), Ausgabe/Nummer: 4, Vol. 14, Erscheinungsjahr/Year: 2022. pp. 548–577.(2022):
- Introducing Conversational Explanations as a Novel Response Strategy to Data Breach Incidents in Digital Commerce. In: pre-ICIS Workshop on Information Security and Privacy (WISP). Copenhagen, Denmark.(2022):
- Can you help me scale? A Systematic Analysis of Scaling Capabilities of Conversational Agents for Digital Services. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI).(2022):
- Towards Gamified Conversational Agents for Self-Regulated Learning in Digital Education. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Copenhagen, Denmark.(2022):
- Towards Conversational Co-Creation of Learning Content in Digital Higher Education. In: Pre-ICIS Workshop on HCI Research in MIS. Copenhagen, Denmark.(2022):
- Level-Up your Learning - Introducing a Framework for Gamified Educational Conversational Agents. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI).(2022):
- Exploring the State-of-the-Art of Persuasive Design for Smart Personal Assistants. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). Duisburg-Essen, Germany.(2021):
- What do you mean? A Review on Recovery Strategies to Overcome Conversational Breakdowns of Conversational Agents. In: International Conference on Information Systems (ICIS).(2021):
- It is only for your own good, or is it? Ethical Considerations for Designing Ethically Conscious Persuasive Information Systems. In: Americas Conference on Information Systems (AMCIS). Montreal, Kanada: Association for Information Systems.(2021):
- Unterstützung digitaler Bildungsprozesse durch interaktive gamifizierte Lernvideos - Wie innovative Lernvideos Motivation und Lernerfolg steigern können. In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, Ausgabe/Nummer: 6, Vol. 58, Erscheinungsjahr/Year: 2021. pp. 1483–1503.(2021):
- A Theory-Driven Design Science Research Agenda Towards Gamified Videos. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). Duisburg-Essen, Germany.(2021):