PD Dr. Christoph Peters
Forschungsgruppenleiter
- Telefon
- +49 561 804-6155
- christoph.peters[at]uni-kassel[dot]de
- Standort
- Pfannkuchstraße 1
34123 Kassel
- Raum
- ITeG, Raum 1290, 1. Etage
- Sprechstunde
Mi, 13:00-14:00 Anmeldung per E-Mail erforderlich. Weitere Termine nach Vereinbarung.
Lebenslauf
Forschungsinteressen
- Dienstleistungen, Dienstleistungssysteme und Geschäftsmodelle
- (Digitale) Plattformen und Ökosysteme
- Digitale Arbeit und agile Organisation
- Soziotechnische Systemperspektive
Forschungsaufenthalte
05.2018 – 08.2018 University of Cambridge, Cambridge, UK, Visiting Research Fellow der Cambridge Service Alliance am Institute for Manufacturing (Prof. Dr. Andy Neely)
05.2017 – 08.2017 University of Maryland, College Park, MD, USA, Gastwissenschaftler an der iSchool, College of Information Systems (Prof. Dr. Brian Butler und Prof. Dr. Susan Winter)
05.2014 – 06.2014 Tel Aviv University, Tel Aviv, Israel, Gastwissenschaftler an der Recanati Business School (Prof. Dr. Dov Te’eni)
08.2013 – 10.2013 Karlstad University, Karlstad, Schweden, Gastwissenschaftler am Service Research Center (Prof. Dr. Bo Edvardsson); https://www.kau.se/en/ctf
10.2009 – 05.2010 Queensland University of Technology, Brisbane, Australien, Occupational Trainee in der Business Process Management Group (Prof. Dr. Michael Rosemann); Mitarbeit im Smart Services CRC Projekt “Business Service Management”
Aktivitäten für die Wissenschaftliche Community
AIS Special Interest Group Services (SIG SVC), Vice President Membership (Seit 2018)
WI 2017: 13. Internationale Tagung Wirtschaftsinformatik (WI 2017), Universität St. Gallen, operative Gesamtprojektleitung, www.wi2017.ch
ECIS 2014: Koordination des Konferenzsystems für die European Conference on Information Systems 2014 in Tel Aviv, Israel
Reviewer- und Gutachtertätigkeiten (Auswahl)
Editorial Board Communications of the Association of Information Systems (CAIS)
Associate Editor / Programmkomitees CAIS, International Conference on Information Systems (ICIS), European Conference on Information Systems (ECIS), International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI)
Reviewer Information Systems Research (ISR), Journal of Management Information Systems (JMIS), Journal of Service Research (JSR), European Journal of Information Systems (EJIS), Journal of Information Technology (JIT), Business and Information Systems Engineering (BISE), CAIS, ICIS, ECIS, WI
Tätigkeiten in Gremien / Komitees / Arbeitsgruppen
07.2016 - heute Münchner Kreis, Arbeitsgruppe „Arbeiten in der Digitalen Welt”
05.2015 - heute Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG), Forschernetzwerk „FOKUS:SE“
04.2015 - heute Bundesministerium für Arbeit und Soziales (BMAS), Denkfabrik „Digitale Arbeitsgesellschaft“, davor Plattform „Digitale Arbeit”, u.a. Arbeitsgruppen „Zeit- und ortsflexibles Arbeiten”, „Beschäftigung und Weiterbildung”, „Gesundheit und Teilhabe“
11.2013 – 11-2015 Wissenschaftliches Zentrum für Informationstechnik-Gestaltung (ITeG) der Universität Kassel, Direktoriumsmitglied, 1. gewählter Vertreter der wissenschaftlichen Mitarbeiter
Auszeichnungen / Stipendien (Auswahl)
01.2019 Best Paper Nomination auf der Hawaii International Conference on System Sciences
04.2018 Excellence in Service Innovation Award, ISSIP, Kategorie "Impact to Society"
03.2018 Best Paper, BMBF-Förderlinie „Dienstleistungsinnovation durch Digitalisierung“
12.2017 Most Innovative RIP Paper Nomination, International Conference on Information Systems
12.2015 AIS Doctoral Student Service Award, International Conference on Information Systems
06.2013 Doctoral Consortium der European Conference on Information Systems
Arbeitserfahrung
03.2008 – 12.2008 SAP Deutschland AG & Co. KG, Walldorf, Werksstudentent im SME Solution Center EMEA, Partner Enablement für SAP Business All-in-One; u.a. hauptverantwortliche Koordination eines Entwicklungsprojekts für das Event Management in EMEA
03.2002 – 02.2008 SAP AG, Walldorf, Werksstudent und Praktikant im Corporate Portal Team (Intranet-Portal)
Ausbildung
09.2005 - 07.2010 Studium der Wirtschaftsinformatik an der Universität Mannheim, Schwerpunkte u.a. Prozessmanagement, Informationssysteme im Dienstleistungssektor, Management von Informationsressourcen
02.2009 - 05.2010 Auslandssemester und Diplomarbeit an der Queensland University of Technology; Diplomarbeit als studentischer Gastwissenschaftler in der Business Process Management Group: "Identifikation von Dienstleistungsbündeln - ein datengetriebener Ansatz" (Principal Supervisors: Prof. Dr. Michael Rosemann und Prof. Dr. Armin Heinzl)
Sonstige Aktivitäten
10.2007 - 09.2010 Studienbotschafter des Landes Baden-Württemberg, Ministerium für Wissenschaft, Forschung und Kunst Baden-Württemberg, Durchführung von Informationsveranstaltungen für Schüler der Oberstufe
03.2006 - 07.2010 Fachschaft BWL, Universität Mannheim, u.a. Leitung der Fachschaft, Mitarbeit bei der Konzeption der neuen Masterstudiengänge BWL und Wirtschaftsinformatik, studentischer Vertreter im Mannheimer Zentrum für Wirtschaftsinformatik, Alumnibetreuer
Publikationen
- Value Creation in the Information Economy: Shaping the Triad of AI, Service, and Human Work. In: Journal of Service Management Research (SMR).(2024):
- Generative AI in Customer Support Services: A Framework for Augmenting the Routines of Frontline Service Employees. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Waikiki, Hawaii, USA.(2024):
- LET EMPLOYEES TRAIN THEIR OWN CHATBOTS: DESIGN OF GENERATIVE AI-ENABLED DELEGATION SYSTEMS. In: European Conference on Information Systems (ECIS). Paphos, Cyprus.(2024):
- Individualizing Patient Pathways through Modularization: Design and Evaluation of Healthcare-Specific Modularization Parameters. In: Proceedings of the 56th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS 2023). Maui, Hawaii, USA.(2023):
- Empowering Recommender Systems in ITSM: A Pipeline Reference Model for AI-based Textual Data Quality Enrichment. In: Gerber, A., & Baskerville, R. (Eds.), International Conference on Design Science Research (DESRIST). Pretoria, South Africa.(2023):
- KI im IT-Support – wie mit Low-Code-Plattformen Beschäftigte zu Gestalter:innen der Automatisierung werden. In: Gergs, H.-J., Schatilow, L., Langes, B., & Kämpf, T. (Eds.), Human Friendly Automation: Arbeit und Künstliche Intelligenz neu denken (1st ed., pp. 151–160). Frankfurt, Germany: Frankfurter Allgemeine Buch.(2023):
- Das agile Mindset: Definition, Relevanz und Messbarkeit. In: PersonalQUARTELY.(2023):
- Menschzentrierte Bürgerbeteiligung mit der Plattform "Weck den Herkules in Dir". In: mitarbeiten.skript (pp. 31–35). Bonn, Germany: Stiftung Mitarbeit.(2023):
- A Conceptual Model for Labeling in Reinforcement Learning Systems: A Value Co-Creation Perspective. In: Gerber, A., & Baskerville, R. (Eds.), International Conference on Design Science Research (DESRIST). Pretoria, South Africa.(2023):
- A Value Co-Creation Perspective on Data Labeling in Hybrid Intelligence Systems: A Design Study. In: Information Systems (IS), Erscheinungsjahr/Year: 2023. p. 102311.(2023):
- Innovationen für datenbasierte Wertschöpfung. Mit internetbasierten Dienstleistungen die Zukunft der Wirtschaft gestalten. . München: ISF München.(2023):
- Hybrid Intelligence Service Support. In: Langes, B., Peters, C., Boes, A., & Leimeister, J. M. (Eds.), Innovationen für datenbasierte Wertschöpfung. Mit internetbasierten Dienstleistungen die Zukunft der Wirtschaft gestalten (pp. 37–49). München: ISF München.(2023):
- ICT-enabled job crafting: How Business Unit Developers use Low-code Development Platforms to craft jobs. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Copenhagen, Denmark.(2022):
- Requirements for an IT Support System based on Hybrid Intelligence. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).(2022):
- German Standardization Roadmap on Artificial Intelligence (Wahlster, W., & Winterhalter, C., Eds.) (2nd ed.).(2022):
- Three Personality Trait Combinations for Agile Employees: The Relationship Between the Big Five and Agile Mindset. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Copenhagen, Denmark.(2022):
- Faster, Better, Happier – Internal Crowd Work as Form of Structural Empowerment for Employee Empowerment and Success. In: Die Unternehmung – Swiss Journal of Business Research and Practice, Ausgabe/Nummer: 1, Vol. 76, Erscheinungsjahr/Year: 2022. pp. 28–49.(2022):
- Mit LabTeams KI gestalten – Eine neue Methode für die menschenzentrierte Gestaltung von KI-basierten IT-Support-Services. In: Bruhn, M., & Hadwich, K. (Eds.), Smart Services (1st ed., Vol. 1, pp. 253–271). Wiesbaden: Springer Gabler.(2022):
- Why the agile mindset matters. In: Technological Forecasting and Social Change, Ausgabe/Nummer: 121650, Vol. 179, Erscheinungsjahr/Year: 2022. pp. 1–14.(2022):
- Empowerment Effects in Human-machine Collaboration - A Systematic Literature Review and Directions on Hybrid Intelligence Behavior Patterns. In: Pacific Asia Conference on Information Systems (PACIS). Taipei/Sidney.(2022):
- Gelebte Demokratie in der Stadt der Zukunft – Entwicklung einer digitalen Bürgerbeteiligungsplattform. In: Sommer, J. (Ed.), Kursbuch Bürgerbeteiligung #4 (pp. 364–376).(2021):
- Designing Work and Service Systems. School of Management, University of St.Gallen: Habilitation Thesis.(2021):
- Hybrid intelligenter Service Support: Wie die Mitarbeitenden selbstbestimmt den IT-Support durch künstliche Intelligenz aufwerten. In: Service Today, Ausgabe/Nummer: 1/21, Vol. 35, Erscheinungsjahr/Year: 2021. pp. 66–67.(2021):
- Nutzungszentrierte Gestaltung von HI-basierten Dienstleistungen am Beispiel des IT-Supports. In: Bruhn, M., & Hadwich, K. (Eds.), Künstliche Intelligenz im Dienstleistungsmanagement (Vol. Geschäftsmodelle – Serviceinnovationen – Implementierung). Springer Gabler.(2021):
- Future Organization Report 2021. . St.Gallen, Switzerland and Frankfurt, Germany: Institute of Information Management at University of St.Gallen and Campana & Schott Business Services GmbH.(2021):
- Using ‘Panel Reports’ to Advance Scholarly Discourse: A Change in Editorial Policy and Guidelines for Authors of ‘Panel Reports’. In: Communications of the Association for Information Systems (CAIS).(2021):
- Förderlandschaft Dienstleistungsgestaltung. In: Friedrich, J., Gilbert, K., Pietrzyk, U., Römer, V., Steputat-Rätze, A., & Zinke-Wehlmann, C. (Eds.), Perspektiven auf die Gestaltung von Interaktionsarbeit.(2021):
- Artificial Intelligence in the Customer Journey: A Systematic Overview of the Most Popular Use Cases Through the Creation of AI Archetypes. In: Conference of the European Association for Research on Services (RESER). Heilbronn, Germany.(2021):
- Interne Crowd Work als innovative Form der Arbeitsorganisation. In: Service today : das Magazin für Entscheider aus Service, Marketing, Logistik und Technik, Ausgabe/Nummer: 1, Vol. 35, Erscheinungsjahr/Year: 2021. pp. 12–16.(2021):
- Government-as-a-Platform im Kontext Bürgerbeteiligung: Konzeption, Entwicklung und Integration am Beispiel einer deutschen Smart City. In: Laumer, R. (Ed.), Kommunales Open Government - Grundlagen, Praxis, Perspektiven (pp. 52–64). Marburg, Germany: Büchner Verlag.(2021):
- Artificial Intelligence-driven Customer Experience: Status Quo and a Framework for Future Research. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). Duisburg/Essen, Germany: University of Duisburg-Essen.(2021):
- Why the Agile Mindset Matters. In: Academy of Management Annual Meeting (AOM).(2021):
- How Companies Can Benefit from Interlinking External Crowds and Internal Employees. In: Management Information Systems Quarterly Executive (MISQE), Ausgabe/Nummer: 1, Vol. 20, Erscheinungsjahr/Year: 2021. pp. 17–38.(2021):
- Knowledge is Power: Provide your IT-Support with Domain-Specific High-Quality Solution Material. In: International Conference on Design Science Research in Information Systems and Technology (DESRIST). Springer.(2021):
- Leaders, Empower Your Workforce! Analyzing Leadership in Internal Crowd Work. In: Academy of Management Annual Meeting (AOM).(2020):
- Doing Agile vs. Being Agile - Understanding Their Effects to Improve Agile Work. In: International Conference on Information Systems (ICIS). ICIS Proceedings.(2020):
- Agile Arbeitsorganisation fordert und fördert Empowerment - Zusammenspiel von sozialen und technischen Elementen in interner Crowd Work. In: Boes, A., Gül, K., Kämpf, T., & Lühr, T. (Eds.), Empowerment in der agilen Arbeitswelt. Analysen, Handlungsorientierungen und Erfolgsfaktoren (pp. 53–64). Freiburg, Germany: Haufe.(2020):
- Crowdworking Platforms in Germany: Business Insights from a Study & Implications for Society. In: Jahrestagung des Verbands der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft (VHB). Frankfurt am Main, Germany.(2020):
- Developing a maturity model for digital servitization in manufacturing firms. In: Conference, I. J., & Management, O. (Eds.), International Joint Conference on Industrial Engineering and Operations Management (IJCIEOM) (pp. 413–425). Cham, Germany: Springer.(2020):
- Moving towards a Non-Dyadic View on Service Systems and its Operationalization – Applying the Hypergraph-based Service System Model. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).(2020):
- Künstliche Intelligenz und menschliche Kompetenz zur Automatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen am Beispiel des Support. In: Bruhn, M., & Hadwich, K. (Eds.), Automatisierung und Personalisierung von Dienstleistungen. Wiesbaden, Deutschland: Springer Gabler.(2020):
- Interne Crowd Work als Baustein einer Empowerment-orientierten Arbeitsorganisation. In: Daum, M., Wedel, M., Zinke-Wehlmann, C., & Ulbrich, H. (Eds.), Gestaltung vernetzt-flexibler Arbeit - Beiträge aus Theorie und Praxis für die digitale Arbeitswelt (pp. 209–226). Berlin: Springer Vieweg.(2020):
- Future Organization Report 2020. . St.Gallen, Switzerland und Frankfurt, Germany.: Institute of Information Management at University of St.Gallen and Campana & Schott Business Services GmbH.(2020):
- Gestaltungsdimensionen der Digitalisierung – Wie Dienstleistungssysteme den Wandel antreiben und welche Faktoren eine Rolle spielen. In: Dienstleistungsinnovationen durch Digitalisierung (pp. 277–325). Berlin/Heidelberg, Germany: Springer Gabler.(2020):
- Handlungsbroschüre: Interne Crowd Work als agile Form der Arbeitsorganisation - Handlungsempfehlungen zum Empowerment-orientierten Ansatz. (No. 9) (9th ed., Vol. ITeG Technical Reports: Wissenschaftliches Zentrum für Informationstechnik-Gestaltung (ITeG) an der Universität Kassel). Kassel, Germany: Kassel University Press.(2020):
- Nutzergenerierte Dienstleistungssysteme zur digitalen Transformation von Organisationen. In: Digivation. Springer.(2019):
- Digitale Servicesysteme. In: Gassman, O., & Sutter, P. (Eds.), Digitale Transformation gestalten - Geschäftsmodelle, Erfolgsfaktoren, Checklisten (Zweite., pp. 33–41). München: Carl Hanser Verlag GmbH & Co. KG.(2019):
- Internal Crowd Work as a Source of Empowerment - An Empirical Analysis of the Perception of Employees in a Crowdtesting Project. In: International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). Siegen, Germany.(2019):
- Kontinuierliche Verbesserung von internationalen Geschäftsmodellen in der Berufsbildung. In: Berufsbildung International (Vol. Geschäftsmodellentwicklung, pp. 32–33). DLR Projektträger.(2019):
- Developing a Production Structure Model using Service-Dominant Logic – A hypergraph-based Modeling Approach. In: INFORMS International Conference on Service Science (ICSS).(2019):
- Future Organization Report 2019. . St.Gallen, Switzerland and Frankfurt, Germany: Institut für Wirtschaftsinformatik der Universität St.Gallen, Campana & Schott Business Services GmbH.(2019):
- Die Digitalisierungsstraße für die Stadt der Zukunft – Kollaborative Entwicklung eines Portals für bürger-initiierte Dienstleistungsentwicklung im Kontext einer Smart City. In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, Vol. 56, Erscheinungsjahr/Year: 2019. pp. 172–189.(2019):
- Agile Dienstleistungsentwicklung in einer Smart City – Eine Plattform zur systematischen Erstellung digitaler bürgernaher Dienstleistungen. In: Bruhn, M., & Hadwich, K. (Eds.), Kooperative Dienstleistungen. Forum Dienstleistungsmanagement. (pp. 431–447). Wiesbaden, Germany: Springer Gabler.(2019):
- Crowdworking-Plattformen als innovative Dienstleistungssysteme. In: Stich, V., Schumann, J. H., Beverungen, D., Gudergan, G., & Jussen, P. (Eds.), Digitale Dienstleistungsinnovationen. Smart Services agil und kundenorientiert entwickeln (pp. 245–257). Berlin, Heidelberg: Springer Vieweg.(2019):
- Cloud, Hybrid Intelligence und digitale Arbeit für das Engineering von soziotechnischen Systemen. In: Boes, A., & Langes, B. (Eds.), Die Cloud und der digitale Umbruch in Wirtschaft und Arbeit. Strategien, Best Practices und Gestaltungsimpulse. (pp. 91–99). Freiburg: Haufe Group.(2019):
- Die Digitalisierungsstraße für die Stadt der Zukunft. In: Innovative Verwaltung, Ausgabe/Nummer: 7-8/2019, Vol. 41, Erscheinungsjahr/Year: 2019. pp. 172–189.(2019):
- Conquering the Challenge of Continuous Business Model Improvement - Design of a Repeatable Process. In: Business & Information Systems Engineering, Ausgabe/Nummer: 4, Vol. 61, Erscheinungsjahr/Year: 2019. pp. 451–468.(2019):
- Managing Work Systems for Complex Work via Crowdworking Platforms - How to Orchestrate the Interplay of Crowds. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) (pp. 6347–6356).(2019):
- Linking Strategy and Operations using a Service Business Model – a hypergraph theory-based approach. In: International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS). Karlstad, Sweden.(2019):
- Crowdworking-Plattformen und die Digitalisierung der Arbeit. In: Boes, A., & Langes, B. (Eds.), Die Cloud und der digitale Umbruch in Wirtschaft und Arbeit. Strategien, Best Practices und Gestaltungsimpulse (pp. 173–190). Freiburg, Germany: Haufe Group.(2019):
- Digitale Wertschöpfung durch Crowd Services: Neue Formen des Kundensupports am Beispiel Mila und Swisscom. In: Robra-Bissantz, S., & Lattemann, C. (Eds.), Digital Customer Experience - mit digitalen Diensten Kunden gewinnen und halten (Vol. Edition HMD, pp. 271–282). Wiesbaden, Germany: Springer.(2019):
- Take the Wheel - Technology-driven Change in the Energy Sector. In: International Conference on Information Systems (ICIS).(2019):
- From Service Systems Engineering to Service Innovation - A Modeling Approach. In: European Conference on Information Systems (ECIS).(2019):
- How to scale up contact-intensive services: ICT-enabled service innovation. In: Journal of Service Management (JOSM), Ausgabe/Nummer: 4, Vol. 31, Erscheinungsjahr/Year: 2019. pp. 793–814.(2019):
- How to Empower the Workforce – Analyzing Internal Crowd Work as a Neo-Socio-Technical System. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).(2019):
- Weck den Herkules in dir – bürger-initiierte Dienstleistungen. In: Handlungsbroschüre zum Verbundforschungsprojekt Civitas Digitalis - Digitale und Crowd-basierte Dienstleistungssysteme zur Schaffung zukunftsfähiger und lebenswerter Lebensräume 2020. ITeG Technical Reports – Wissenschaftlichen Zentrum für Informationstechnik-Gestaltung (ITeG) an der Universität Kassel, Vol. 8, Erscheinungsjahr/Year: 2019. pp. 12–39.(2019):
- Gestaltungsraum für proaktive Smart Homes zur Gesundheitsförderung. In: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI).(2018):
- Reconceptualizing Service Systems – Introducing Service System Graphs. In: International Conference on Information Systems (ICIS).(2018):
- Managing Complex Work Systems via Crowdworking Platforms: How Deutsche Bank Explores AI Trends and the Future of Banking with Jovoto. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).(2018):
- Einführung von Crowd-Based Support Dienstleistungen zur Verbesserung der Softwareeinführung. In: Meyer, K., Klingner, S., & Zinke, C. (Eds.), Service Engineering (pp. 133–149). Wiesbaden, Germany: Springer Fachmedien.(2018):
- Dienstleistungssystem. In: Gronau, N., Becker, J., Leimeister, J. M., Overhage, S., & Suhl, L. (Eds.), Enzyklopädie der Wirtschaftsinformatik – Online-Lexikon (Vol. 10). Berlin: GITO.(2018):
- Modular Service Structures for the Successful Design of Flexible Customer Journeys for AI Services and Business Models – Orchestration and Interplay of Services. In: Working Paper Series of the Cambridge Service Alliance. Cambridge, UK: Cambridge Service Alliance, University of Cambridge.(2018):
- Digitale Arbeit. In: Gronau, N., Becker, J., Leimeister, J. M., Overhage, S., & Suhl, L. (Eds.), Enzyklopädie der Wirtschaftsinformatik – Online-Lexikon (Vol. 10). Berlin: GITO.(2018):
- Good Practices deutscher Crowdworking-Plattformen. In: ITeG Technical Reports, Band 6: Herausforderung Cloud & Crowd: Good Practices und Handlungsempfehlungen (pp. 13–20). Kassel, Germany: University Press.(2018):
- Conquering the Challenge of Continuous Business Model Improvement Design of a Repeatable Process. In: Business & Information Systems Engineering (BISE), Ausgabe/Nummer: 4, Vol. 61, Erscheinungsjahr/Year: 2018. pp. 451–468.(2018):
- Digitale Wertschöpfung durch Crowd Services: Neue Formen des Kundensupports am Beispiel Mila und Swisscom. In: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI).(2018):
- Grinding A Diamond - The Iterative Development of Citizen-Initiated Services. In: European Conference on Information Systems (ECIS).(2018):
- A Hypergraph-based Modeling Approach for Service Systems. In: INFORMS International Conference on Service Science (ICSS).(2018):
- Managing Complex Work Systems via Crowdworking Platforms: The Case of Hamburger Hochbahn and Phantominds. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).(2018):
- Dynamic Solutions in Service Systems. In: AIS SIG SVC Pre-ICIS Workshop (Pre-ICIS).(2018):
- Smart City Portals for Public Service Delivery: Insights From a Comparative Study. In: Sugumaran, V. (Ed.), Developments and Trends in Intelligent Technologies and Smart Systems (pp. 212–232). Hershey, PA, USA: IGI Global.(2018):
- Erstellung neuer Geschäftsmodelle für IKT-basierte, personenbezogene Dienstleistungssysteme. In: Bruhn, M., & Hadwich, K. (Eds.), Service Business Development: Strategien – Innovationen – Geschäftsmodelle (Vol. 1, pp. 379–402). Wiesbaden, Germany: Springer Nature.(2018):
- Dienstleistungssysteme im Smart City Kontext: Herausforderungen, Anwendungsfälle und Lösungskonzepte. In: Arnold, C., & Knödler, H. (Eds.), Die informatisierte Service-Ökonomie (Vol. 1, pp. 297–308). Wiesbaden, Hessen: Springer Gabler.(2018):
- Towards Bridging the Gap between Business Model Innovation and Practice Using Hypergraph-based Modeling. In: INFORMS International Conference on Service Science (ICSS).(2018):
- Managing Complex Work Systems via Crowdworking Platforms: How Intel and Hyve Explore Future Technological Innovations. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS).(2018):
- The Efficient Provision of Culture-Sensitive Services: A Modularization Approach. In: Sawatani, Y., Spohrer, J., Kwan, S., & Takenaka, T. (Eds.), Serviceology for Smart Service System (pp. 147–157). Tokyo, Japan: Springer.(2017):
- Achieving scalability of human-centered service systems: Insights from the active and assisted living context. In: International Research Symposium on Advancing Service Research and Practice (QUIS). Porto, Portugal.(2017):
- Understanding IT-Culture Conflicts to Drive Successful Technochange Projects – a Case Study. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Seoul, South Korea.(2017):
- Crowdsourcing-Plattformen als innovative Dienstleistungssysteme – Gestaltung und Optimierung interdependenter Wertschöpfungsprozesse in der Cloud. In: Herausforderung Cloud und Crowd - Literaturreport (pp. 16–25).(2017):
- Fostering business model extensions for ICT-enabled human-centered service systems. In: 13th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). St. Gallen, Switzerland.(2017):
- Designing a peer-based support system to support shakedown. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Seoul, South Korea.(2017):
- Towards ICT-Enabled Service Business: A Design Theory for Human-Centered Service Systems. In: 2. Jahrestagung der Wissenschaftlichen Kommission Dienstleistungsmanagement (WK DLM) des Verbands der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. Leipzig, Germany.(2017):
- Crowdworking-Plattformen in Deutschland. In: Leimeister, J. M. (Ed.), Working Paper Series, Nr. 16. Kassel, Germany.(2017):
- Anreiz- und Vergütungsmodelle auf Crowdworking-Plattformen als innovativen Dienstleistungssystemen. In: Jahrestagung der Wissenschaftlichen Kommission Dienstleistungsmanagement (WK DLM) des Verbands der Hochschullehrer für Betriebswirtschaft e.V. Leipzig, Deutschland.(2017):
- Von Kunden für Kunden: Crowd Services als Erweiterung der Digital Customer Experience. In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, Ausgabe/Nummer: 5, Vol. 54, Erscheinungsjahr/Year: 2017. pp. 821–837.(2017):
- From customers for customers: Crowd services as an extension of the digital customer experience. In: HMD Praxis der Wirtschaftsinformatik, Ausgabe/Nummer: 5, Vol. 54, Erscheinungsjahr/Year: 2017. pp. 821–837.(2017):
- Systematic and Continuous Business Model Development: Design of a Repeatable Process Using the Collaboration Engineering Approach. In: 13th International Conference on Wirtschaftsinformatik (WI). St. Gallen, Switzerland.(2017):
- Exploiting the Digitization of Leisure Time: Casual Work and Additional Earnings for Individuals on Crowdworking Platforms. In: International Conference on Information Systems (ICIS), Pre-Workshop "Digitization of the Individual (DOTI)". Seoul, South Korea.(2017):
- Work Organization in Online Platform Ecosystems. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Seoul, South Korea.(2017):
- Towards a taxonomy of digital work. In: European Conference on Information Systems (ECIS). Guimarães, Portugal.(2017):
- One for All? Managing External and Internal Crowds through a Single Platform - A Case Study. In: Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS). Waikoloa, HI, USA.(2017):
- Managing disruptive innovation through service systems - Crowdlending in the banking industry. In: Case Center.(2017):
- Towards an integrated evaluation of human-centered service systems and corresponding business models: A systems theory perspective. In: European Conference on Information Systems (ECIS). Guimarães, Portugal.(2017):
- New Work Organization through Crowdworking Platforms - A Case Study. In: Zukunftsprojekt Arbeitswelt 4.0. Stuttgart, Germany.(2016):
- Mastering Shakedown Through The User: The Need for User-Generated Services In Techno Change. In: European Conference on Information Systems (ECIS). Istanbul, Turkey.(2016):
- Modularization of Services - A Modularization Method for the Field of Telemedicine. Research on IT / Service / Innovation / Collaboration. Kassel University Press, Kassel, Germany.(2016):
- Digitale Service-Systeme. In: Gassmann, O., & Sutter, P. (Eds.), Digitale Transformation im Unternehmen gestalten (pp. 29–38). München: Carl Hanser Verlag.(2016):
- Emerging Digital Frontiers for Service Innovation. In: Communications of the Association for Information Systems (CAIS), Ausgabe/Nummer: 1, Vol. 39, Erscheinungsjahr/Year: 2016. p. Article 8.(2016):
- ICT-enabled service innovation in human-centered service systems: A systematic literature review. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Dublin, Ireland.(2016):
- Towards design principles for aligning human-centered service systems and corresponding business models. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Dublin, Ireland.(2016):
- IT-Kulturkonflikttheorie und ihre Bedeutung für erfolgreiches Service Systems Engineering - Fallstudie eines Einführungsprojektes für mobile Lernanwendungen in China. In: Multikonferenz Wirtschaftsinformatik (MKWI). Ilmenau.(2016):
- Managing Disruptive Innovation through Service Systems – The Case of Crowdlending in the Banking Industry. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Dublin, Ireland.(2016):
- Mobile Work Support for Field Service: A Literature Review and Directions for Future Research. In: 12th International Conference on Wirtschaftsinformatik. Osnabrück, Germany.(2015):
- The efficient provision of culture-sensitive services – a modularization approach. In: 3rd International Conference on Serviceology (ICServ 2015). San Jose, CA, USA.(2015):
- Modularization of Crowdfunding Services – Designing Disruptive Innovations in the Banking Industry. In: International Conference on Information Systems (ICIS). Fort Worth.(2015):
- Anatomy of Successful Business Models for Complex Services: Insights from the Telemedicine Field. In: Journal of Management Information Systems (JMIS), Ausgabe/Nummer: 3, Vol. 32, Erscheinungsjahr/Year: 2015. pp. 75–104.(2015):
- Geschäftsmodelle in der Telemedizin - Ein Ordnungsrahmen. In: Working Paper Series, Nr. 8. Kassel, Germany.(2015):
- Complex Services and According Business Models – Design and Evaluation of an Analysis Framework in the Field of Telemedicine. In: 48th Hawaiin International Conference on System Sciences (HICSS). Koloa, Hawaii, USA.(2015):
- The Impact of the Individual – Relating Cultural Differences to the Appropriation Process of Technology-mediated Learning Services. In: Annual AIS SIG Services Pre-ICIS Workshop 2014. Auckland, New Zealand.(2014):
- Systematische Modularisierung in Theorie und Praxis. In: Krankenhaus-IT-Journal - Sonderausgabe zur conhIT 2014, Erscheinungsjahr/Year: 2014. pp. 14–17.(2014):
- Together They are Strong - The Quest for Service Modularization Parameters. In: European Conference on Information Systems (ECIS). Tel Aviv, Israel.(2014):
- Modellierung telemedizinischer Dienstleistungen mit der Blueprint-driven Telemedicine Process Modeling Language. In: Möller, K., & Leimeister, J. M. (Eds.), Produktivität von Dienstleistungen (pp. 226–239). Wiesbaden, Germany (DOI: 10.1007/978-3-658-04086-4): Springer Gabler.(2014):
- Interview: Telemedizin – Stand, Herausforderungen und Lösungsansätze. In: Effizienzbewertung von Dienstleistungskonfigurationen in der Telemedizin, Erscheinungsjahr/Year: 2014. pp. 10–11.(2014):
- Flexibilität für den Anbieter und maßgeschneiderte Angebote für den Kunden - Modularisierung von Dienstleistungen in der Telemedizin. In: Effizienzbewertung von Dienstleistungskonfigurationen in der Telemedizin, Erscheinungsjahr/Year: 2014. pp. 8–9.(2014):
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